PZPN zmienia logo

Polski Związek Piłki Nożnej zaprezentował nową identyfikację wizualną. Nowe logo zaprojektowała agencja SaltPepper Brand Design.
Nowy znak ma kształt piłki, zarysowanej za pomocą biało-czerwonych szarf, które w górnej części układają się w głowę orła. "Dostaliśmy informacje dotyczące głównych wartości, z jakimi PZPN chciałby być utożsamiany: otwartość, nowoczesność, profesjonalizm, logo te wartości odzwierciedla” – opisuje w informacji prasowej Aleksander Koczy, dyrektor kreatywny agencji SaltPepper Brand Design. W materiałach reklamowych ma być wykorzystywane też nowe hasło "Łączy nas piłka". – Jestem mile zaskoczony nowym logo PZPN, jest udane. Bardzo dobry jest element taśmy układającej się w kształt piłki i orła. Znak jest świeży, dynamiczny i przyjazny – ocenia Aleksander Sikora, dyrektor zarządzający agencji Metamorphosis Brand Communications. Nowe logo ma być początkiem kolejnych działań marketingowych Związku. Planowane jest opracowanie programu merchandisingowego, opartego na sprzedaży gadżetów i pamiątek za pośrednictwem internetowego Klubu Kibica Reprezentacji Polski. Nowy znak będzie widoczny na wszystkich materiałach korporacyjnych. Odświeżony zostanie również layout strony internetowej i oficjalny newsletter organizacji. Ten sam logotyp umieszczono również w nowym oznaczeniu dla rozgrywek Pucharu Polski, reprezentacji narodowej i fundacji PZPN. Powstanie nowego logo poprzedziły badania wizerunkowe Związku, których wyników jednak przedstawiciele PZPN nie chcieli zaprezentować. – Mamy świadomość, że Związek nie jest ukochany przez wszystkich, ale zmiana logotypu jest właśnie zabiegiem, który ma na celu budowanie nowych wartości PZPN – zapewnił Piotr Gołas, dyrektor departamentu spraw zagranicznych, marketingu i public relations PZPN. Nie ujawniono, ile kosztowała zmiana identyfikacji wizualnej. Poprzednie logo PZPN powstało na początku lat 70., zaprojektowano je na bazie logo francuskiej federacji piłkarskiej.(RYD, 15.04.2011)
