Dobry kwartał dla największych telewizji
11.04.2011, 08:55
W pierwszym kwartale tego roku łączne cennikowe wpływy reklamowe głównych telewizji wzrosły o 5,4 proc. w porównaniu z tym samym okresem ub.r.
Z danych Nielsen Audience Measurement (nie uwzględniają rabatów) wynika, że od stycznia do marca br. TVP 1, TVP 2, Polsat i TVN uzyskały ze sprzedaży czasu reklamowego 2,11 mld zł. Najwięcej cennikowo zarobił Polsat – 663 mln zł (wzrost o 17,2 proc.). Drugi był TVN, którego wpływy wyniosły 604,2 mln zł (wzrost o 0,8 proc.). Będący na trzecim miejscu Program 1 TVP zarobił 507 mln zł - co oznacza spadek o 1,4 proc. wobec 2010 roku, natomiast Program 2 TVP - 339,4 mln zł, co oznacza wzrost o 4,4 proc. Trzeba jednak pamiętać, że w tym czasie TVP obniżyła ceny czasu reklamowego w cenniku tak, by były jak najbardziej zbliżone do kwot realnie płaconych przez klientów. W sumie główne telewizje wyemitowały w pierwszym kwartale br. 208,3 tys. spotów reklamowych, sponsorskich i ogłoszeń płatnych - o 16,5 proc. więcej niż przed rokiem.(KOZ, 11.04.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










