TV Puls chce zwiększyć przychody, zyski i wydatki na program

TV Puls planuje na ten rok znaczny wzrost przychodów i zysku. Zwiększa też wydatki na program, planuje uruchomienie Pulsu 2 i telewizji internetowej.
– Tegoroczne przychody powinny być o około 70 procent wyższe od ubiegłorocznych, a zysk wzrośnie o około 50 procent – mówi Dariusz Dąbski, prezes i właściciel TV Puls. Podał, że w ub.r. obroty stacji wyniosły kilkadziesiąt mln zł, przy kilku mln zł zysku operacyjnego. TV Puls planuje większe wydatki programowe. – Największe będą w czwartym kwartale – zapowiada Dąbski. Wtedy na program stacja ma przeznaczyć co najmniej 10 mln zł – około połowy całorocznych wydatków na ten cel. W wiosennej ramówce stacja wprowadziła kilka nowości, w tym trzy produkowane na jej zamówienie polskie programy lifestylowe. Po dwóch odcinkach (nowości pojawiły się w połowie marca) najlepiej z tej trójki radzi sobie program kulinarny ”Menu na miarę”, przyciągający średnio 76 tys. widzów (1,63 proc. udziału w rynku, wszystkie dane Nielsen Audience Measurement). Prowadzona przez Ewelinę Kopic audycja ”W blasku fleszy” ma 49 tys. widzów (0,96 proc. udziału), a program ”No problem!”, którego gospodynią jest mieszkająca w Polsce Amerykanka, Erin Murphy – 30 tys. (0,52 proc.). Średni udział TV Puls w rynku wyniósł w marcu (1-29 marca) 1,80 proc. wobec 1,59 w tym okresie rok temu (w grupie komercyjnej odpowiednio 1,82 proc. w marcu br. i 1,57 proc. rok temu). Dotychczas te programy były nadawane o 14, od przyszłego tygodnia przeniosą się na 12.30. TV Puls planuje uruchomienie telewizji internetowej z krótkimi programami dostępnymi w urządzeniach mobilnych oraz kanał Puls 2, który ma koncesję na nadawanie na drugim multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Dąbski chętnie uruchomiłby ten kanał do spółki z innym nadawcą. – Opłaciłaby się nam współpraca z kimś, kto już ma kanał tematyczny z dobrą dystrybucją w kablówkach – stwierdza prezes TV Puls. Naziemny zasięg nowego kanału na MUX 2 powiększyliby wtedy odbiorcy telewizji kablowej. TV Puls prowadzi rozmowy z kilkoma potencjalnymi partnerami. TV Puls rozważa dwa scenariusze. Pierwszy przewiduje uruchomienie drugiego kanału przed końcem br., a telewizji internetowej – w 2012 roku. Drugi – start obu projektów w marcu 2012 roku. Stacja zatrudnia obecnie 65 osób. Nie szuka już inwestora, porzuciła też plany wejścia na giełdę. – Nie potrzebujemy dokapitalizowania, radzimy sobie sami – stwierdza Dariusz Dąbski. W latach 2006-2008 udziałowcem Pulsu był koncern News Corporation. Z tych czasów stacji zostało m.in. studio telewizyjne – jest teraz wynajmowane na produkcję seriali i filmów, powstają tam też programy innych telewizji, m.in. ”Mała czarna” TV 4. Z kolei siedem wozów satelitarnych ze sprzętem HD, kupionych wtedy na potrzeby programów informacyjnych, zostało sprzedanych.(RUT, 31.03.2011)
