Tomasz Bałuk wybrany na prezesa SAR
Tomasz Bałuk, CEO Ogilvy Group Poland został prezesem Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.
Bałuk zastąpił na stanowisku Annę Lubowską, która awansowała w strukturach sieci domów mediowych MEC i w związku z tym zrezygnowała z kandydowania na prezesa organizacji. Bałuk jest w branży reklamowej od 1989 roku, kiedy stworzył agencję reklamową Gruppa66. W 2002 roku firma połączyła się z sieciową agencją Ogilvy&Mather i utworzyła Gruppę66/Ogilvy. Od tego czasu Bałuk stoi na jej czele. Jest absolwentem Wydziału Operatorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi. Na prezesa został wybrany podczas posiedzenia walnego zgromadzenia członków SAR. Stowarzyszenie w tym roku zmieniło zasady wyboru szefa związku. Wysłało do swoich członków list, w którym zachęcało do zgłaszania kandydatur. Zaproponowano 14 osób, jednak Tomasz Bałuk jako jedyny zdecydował się kandydować. – Obecnie mamy wśród członków przedstawicieli całych grup komunikacyjnych, ale nie mamy reprezentantów należących do nich firm, spółek dyscyplinarnych. Musimy zdecydować jak to zmienić – mówi Bałuk. Podczas walnego zgromadzenia zostały przeprowadzone wybory uzupełniające do zarządu stowarzyszenia. Przemysław Bogdanowicz, chief creative officer w BBDO Warszawa, zastąpił Kota Przyborę, dyr. kreatywnego PZL. Magdalena Czaja prezes zarządu San Markos, zastąpiła Sławomira Stępniewskiego, prezesa Hypermedia Isobar. Do stowarzyszenia przyjęto nowych członków wspierających, którymi zostały agencje: Malum, Ars Thanea, Szwejkowski, Hand Made oraz dom mediowy Arena Media Communications. Obecnie SAR zrzesza 78 podmiotów - agencje reklamowe, agencje brand designu, domy mediowe i agencje interaktywne.(RYD, 22.03.2011)