Grupa Ströer: Englert na prezesa, Malinowski do rady nadzorczej
22.02.2011, 08:31

Były chief executive officer w GroupM w Polsce Tomasz Englert został prezesem Ströer Polska. Zastąpił Janusza Malinowskiego, który będzie wiceprezydentem rady nadzorczej.
Tomasz Englert, jako prezes, będzie odpowiadał za strategię i politykę sprzedażową w jednej z największych w Polsce firm reklamy zewnętrznej. Ma raportować bezpośrednio do Dirka Wiedenmanna, członka zarządu Ströer Out-of-Home Media AG w Niemczech. Englert przeszedł z domu negocjacyjnego GroupM, w którym był chief executive officerem. Wcześniej pracował m.in. jako dyrektor sprzedaży i marketingu w Grupie ITI. Był współzałożycielem MediaCom w Polsce i wieloletnim CEO w tej firmie. Tak komentuje objęcie przez Englerta stanowiska prezesa w Ströer Polska Lech Kaczoń, prezes Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej: - Tomek dał się poznać jako wytrawny znawca i analityk rynku mediów, ale postawiono przed nim nie lada zadanie. Po tym, jak Grupa Ströer wyłożyła niemałe pieniądze na przejęcie News Outdoor Poland (wartość transakcji oszacowano na ok. 26 mln euro – przypis red.), jej właściciele szybko będą chcieli widzieć konkretne efekty synergii. Może dlatego szukali świeżej krwi, osoby z doświadczeniem w negocjacjach i ze znajomością tworzenia i wdrażania nowych wzorów sprzedażowych. Kaczoń zwraca uwagę, że grupa Ströer od początku br. promuje nowy model realizacji kampanii, dla którego podstawą wyliczeń są dwa tygodnie. W branży nie jest tajemnicą, że firma prowadzi drugą falę badania, które na twardych danych ma pokazać skuteczność kampanii realizowanych na nośnikach reklamy zewnętrznej w zależności od czasu i liczby wykorzystanych nośników. Przez ostatnie 10 lat prezesem Ströer Polska był Janusz Malinowski. Teraz przechodzi on do rady nadzorczej firmy. Będzie odpowiadał za działania public affairs, kontakty z samorządami i przetarg na stołeczne wiaty przystankowe. - Jeśli chodzi o funkcję Janusza Malinowskiego, to jest ona po części honorowa, bo Ströer nie miał do tej pory w Polsce rady nadzorczej – zauważa Kaczoń. I dodaje: - To ukłon w stronę byłego już prezesa, zapewne także w uznaniu za pracę nad wdrażaniem jednolitego standardu badawczego w Polsce. To niejedyna zmiana personalna w firmie. Jak już informowaliśmy, Elżbietę Con awansowano z szefowej działu agencyjnego na dyrektora sprzedaży. Zastąpiła ona Adama Tkaczyka, który do 1 stycznia br. był wiceprezesem ds. sprzedaży i marketingu. Ströer ma w Polsce 32 proc. udziału w rynku OOH pod względem liczby nośników. Do tej firmy należy, aż 52 proc. segmentu najpopularniejszych nośników (o powierzchni 12 mkw.) i 43 proc. segmentu premium. Ströer jest wyłącznym dysponentem nośników reklamowych na stacjach warszawskiego metra.(DOK, 22.02.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
