W październiku TVP będzie negocjować ceny reklam na podstawie danych Nielsena
Mimo że Nielsen Audience Measurement będzie oficjalnym dostawcą badań telemetrycznych dla Telewizji Polskiej dopiero w 2012 roku, biuro reklamy TVP zacznie nowe dane stosować już wcześniej.
– Oferta na przyszły rok, którą zaprezentujemy domom mediowym w październiku, będzie już skonstruowana na podstawie danych Nielsena – mówi Zbigniew Badziak, dyrektor biura reklamy i handlu TVP. Do tego czasu trzeba będzie przeliczyć cenniki reklamowe, które TVP opierała na danych obecnego dostawcy, firmy TNS OBOP. – Wkrótce zaczniemy wdrażanie naszego systemu w TVP, treningi i szkolenia – zapowiedziała Elżbieta Gorajewska, prezes Nielsen Audience Measurement, przy wczorajszym podpisaniu umowy między firmą badawczą a TVP. Telewizja spodziewa się, że dzięki nowemu dostawcy zwiększy przychody reklamowe. – W panelu Nielsena zostaną dowartościowane nasze kanały tematyczne i oddziały regionalne – mówi Paweł Paluch, członek zarządu TVP. Na razie Nielsen bada tylko ogólną oglądalność oddziałów TVP i kanału TVP HD – bez monitoringu programowego i spotowego. Instytut rozważa też powiększenie panelu badawczego, co da większą dokładność wyników w przypadku kanałów tematycznych i oddziałów TVP. – Musimy to jednak uzgodnić z naszymi klientami – mówi Gorajewska (Nielsen obsługuje telewizje komercyjne i domy mediowe). Ponadto w maju klienci Nielsena (w tym TVP) dostaną do testowania narzędzia mierzące oglądalność przesuniętą w czasie (Time Shift Viewing – TSV). – Jeśli wszystko będzie w porządku, około czerwca wprowadzimy TSV do normalnej oferty – zapowiada szefowa Nielsena. Instytut przymierza się też do badania oglądalności telewizji internetowej.(RUT, 09.02.2011)










