Pierwsze opinie o "Uważam Rze" - nowym tygodniku Presspubliki
08.02.2011, 08:25

Presspublika liczy, że "Uważam Rze" osiągnie sprzedaż na poziomie 50 tys. egz. - dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Oceny rynku są ostrożne.
Pierwszy numer ”Uważam Rze” pojawił się na rynku wczoraj. Pismo ma 72 strony i wydrukowane zostało na papierze gazetowym. Wydanie ma 200 tys. egz. nakładu i promocyjną cenę 1,90 zł (kolejne numery będą kosztować 4,50 zł). – To nakład, który pozwoli zapoznać się czytelnikom z tym tytułem – mówi Paweł Lisicki, redaktor naczelny ”Uważam Rze” i ”Rzeczpospolitej”. Jego zdaniem po zmianach we "Wprost" na rynku jest miejsce dla nowego konserwatywno-liberalnego tygodnika opinii. – Ideowo jest mi blisko do kilku autorów publikujących w ”Uważam Rze”, ale nie sądzę, żeby ten tytuł zagroził dotychczasowej pozycji ”Gościa Niedzielnego” – twierdzi ks. Marek Gancarczyk, redaktor naczelny ”GN”. – Ale na taki tytuł powinno znaleźć się miejsce na rynku. To świetne, że w obecnej sytuacji rynkowej ktoś widzi szansę na taki eksperyment – dodaje Gancarczyk. – Pod względem treści pismo jest jednokierunkowe ideowo - mówi Wojciech Maziarski, redaktor naczelny tygodnika ”Newsweek Polska”. - W większości pojawią się w nim autorzy związani z ”Rzeczpospolitą”. Moim zdaniem sam dział opinii ”Rz” jest jednak ciekawszy i bardziej różnobarwny od treści tego tygodnika – ocenia Maziarski. Dodaje, że tytuł jest adresowany do ludzi interesujących się polityką, ale brakuje w nim materiałów społecznych czy reportaży, które cenią czytelnicy tygodników opinii. – Wizualnie bardziej przypomina mi ”Duży Format” niż tytuł z segmentu opinii. A na tej półce szczególnie ważny jest wizerunkowy aspekt pisma, który zachęci potencjalnych reklamodawców – mówi Maziarski. Jan Pospieszalski (”Warto rozmawiać”, TVP 1) też zwraca uwagę na szatę graficzną i papier nowego tygodnika. – Myślałem, że też pod tym względem nowy tytuł będzie konkurował z ”Wprost” czy ”Gościem Niedzielnym”. Trzymając w ręku ten tygodnik, nie czułem napięcia towarzyszącego czemuś nowemu, bo prawie codziennie czytam teksty publikujących w nim autorów – mówi Pospieszalski. Monika Rychlica, head of non-broadcast Initiative Warszawa, uważa, że nowe pismo nie odbierze czytelników liderom segmentu tygodników opinii. – Odbieram to bardziej jako pismo dla czytelników ”Rzeczpospolitej”, które jest poszerzeniem oferty tego dziennika – mówi Rychlica. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy, w domach mediowych przedstawiciele Presspubliki informowali, że plan sprzedażowy dla nowego tytułu zakłada poziom ok. 50 tys. egz. – Moim zdaniem kolejnemu poważnemu tytułowi w segmencie tygodników opinii może być trudno walczyć na rynku reklamowym, jeśli jego sprzedaż nie przekroczy 100 tys. egz. – uważa Rychlica. W segmencie tygodników najwięcej sprzedają: "Gość Niedzielny" 144 693 egz. i ”Polityka”140 828 egz (średnie rozpowszechnianie płatne razem w listopadzie ub.r., ZKDP).(SK, 08.02.2011)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
