”The Daily” to produkt, który najpełniej wykorzystuje nowe możliwości
„Być może, to 80-letni Rupert Murdoch znalazł klucz do nowych mediów” – pisze Marek Sowa, ekspert rynku mediów.
"The Daily" jest na moim iPadzie od pierwszej edycji. Od pierwszego dnia staje się punktem odniesienia dla wydawców i dla czytelników. Wyjątkowo atrakcyjny wizualnie format, obraz i tekst na równych prawach, nowe możliwości dla reklamodawców.
"The Daily" jest unikalną propozycją na rynku mediów, ponieważ w przeciwieństwie do wielu innych publikacji, nie jest tylko wersją istniejącego tytułu, przystosowaną na iPad'a. Brak obciążenia w postaci skomplikowanych relacji z istniejącą, "papierową" redakcją, brak kosztów druku i dystrybucji, ale przede wszystkim zorientowanie zespołu od początku tylko i wyłącznie na interaktywne medium zaowocowało powstaniem produktu, który najpełniej wykorzystuje nowe możliwości. Dyskusja o poziomie dziennikarstwa będzie nieunikniona, ale nie należy zapominać, że oprócz tabloidów, imperium Murdocha obejmuje również szacowny "The Wall Street Journal". Nowa propozycja pozycjonuje się gdzieś pośrodku tego spektrum, ale "The Daily" będzie trudno zaszufladkować, jest po prostu innego rodzaju doświadczeniem zarówno dla wydawcy, jak i dla odbiorcy.
30 milionów dolarów zainwestowane w uruchomienie projektu plus 2 mln dolarów miesięcznych kosztów operacyjnych to dużo, ale być może, to 80-letni Rupert Murdoch znalazł klucz do nowych mediów, z rosnącą desperacją poszukiwany od lat przez tradycyjnych wydawców.
Marek Sowa, ekspert rynku mediów, były prezes Agory SA i Axel Springer Polska
(04.02.2011)