Dział: REKLAMA

Dodano: Luty 02, 2011

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Aflofarm sprzedaje marki Frugo i Smakuś

Firma Aflofarm wystawiła na sprzedaż marki napojów Frugo i Smakuś.
Marka Frugo pojawiła się na rynku w 1996 roku. Zdobyła popularność, zwłaszcza wśród młodzieży. Alima Gerber, ówczesny producent napojów Frugo, miał dzięki Frugo blisko 5-proc. udział w rynku napojów.

W 2002 roku markę przejęła spółka Krynica-Zdrój, która niedługo potem upadła. Aflofarm został właścicielem marki w grudniu 2009 roku. Zaczął wyjaśniać związane z nią sprawy formalnoprawne. - Udało się nam odzyskać prawa do domen internetowych Frugo.pl i Frugo.com.pl, a także do charakterystycznej butelki, kapsla i projektów graficznych etykiet – wylicza Tomasz Furman, rzecznik prasowy Aflofarmu. - Odstąpiliśmy od próby samodzielnego wprowadzenia produktu na rynek, bo jako firma farmaceutyczna działamy na podstawie innego modelu dystrybucji. Tymczasem dla pełnego wykorzystania potencjału Frugo konieczne jest wykorzystanie kanałów dystrybucji typowych dla branży FMCG - wyjaśnia Furman. Specjaliści od strategii są przekonani, że wypromowanie Frugo nie musi być trudnym zadaniem. – Na pewno nie ma szans na opowiedzenie tej samej historii jeszcze raz – zaznacza jednak Michał Soroczyński, dyrektor zarządzający agencji Paralotna. W dawnych reklamach napojów zobaczyć można było np. nauczyciela popijającego herbatę na tle szkolnej tablicy i mówiącego: ”W naszej szkole z owoców jest smaczny kompocik”, albo chłopców strzelających z pestek i hasło: ”Ludzie to nie wiedzą, jakie siły drzemią w naturze”. Słynne stało się też hasło "No to Frugo". – Frugo musi znaleźć dla siebie nową formułę. Od wprowadzenia marki minęło 15 lat, na rynku zmieniło się niemal wszystko: konkurenci, media, kultura młodzieżowa, powstały nowe kategorie produktów - ocenia Soroczyński. Zdaniem Aleksandra Sikory, dyrektora zarządzającego Metamorphosis Brand Communications, Frugo ma duży potencjał. – Marka była kultowa, a w jej ponownym wprowadzeniu na rynek efekt familiarności może tylko pomóc. O tym, że powrót jest możliwy, świadczy przykład motocykli Junak, których okres świetności przypadł na lata 50-60. Teraz marka Junak ponownie jest modna.   Aflofarm zaproszenia do składania ofert na zakup Frugo wysłał do największych firm z branży. Na odzew czeka do 28 lutego. Na sprzedaż wystawił także markę soków Smakuś.

(DOK, 02.02.2011)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.