Europejscy wydawcy przeciwni testom Google  |  Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Europejscy wydawcy przeciwni testom Google  |  Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Europejscy wydawcy przeciwni testom Google  |  Tania dezinformacja w social mediach  |  Cennik TVP na grudzień  |  Z Wawel SA odszedł dyrektor  |  Oglądalność "Tańca z Gwiazdami" w Polsacie  |  Zestawienie kanałów sportowych  |  Widownia "MasterChefa" spadła poniżej 1 mln  |  TVN Siedem wydłużył sezon talk-show  |  "Azja Express" stracił widzów  |  Kanał dla seniorów Silver TV bez poranka  |  Przychody Astro zmniejszyły się o 35 proc.  |  Wyniki Red Carpet Media Group  |  Redaktorka rozstaje się z wydawnictwem Bauer  |  Subskrybenci Tok FM Premium mogą wziąć udział w nagraniu  |  Gazeta.pl współpracuje z kolektywem  |  Katolickie Radio Podlasie zmieniło dyrektora  |  Znamy zwycięzcę przetargu Telewizji Polskiej  |  Zasięg reklamy zewnętrznej w październiku  |  Agencja Streetcom pracuje  |  Trump wyznaczył przewodniczącego Federalnej Komisji Łączności  |  Facebook ma wypłacić w Niemczech odszkodowania użytkownikom, których dane pozyskano nielegalnie  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 40 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 15, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Artur Domosławski Dziennikarzem Roku 2010

Artur Domosławski, autor biografii Ryszarda Kapuścińskiego został Dziennikarzem Roku 2010.

Zwycięzcą konkursu Dziennikarz Roku 2010 jest Artur Domosławski. Reporter „Gazety Wyborczej” jest autorem głośnej biografii Ryszarda Kapuścińskiego „Kapuściński non-fiction”, która podzieliła środowisko dziennikarskie. Mimo to zdobył on najwięcej głosów redakcji. Domosławski odbierając nagrodę powiedział: "Jest pewną ironią, że nagrodę tę wręcza mi redaktor naczelny miesięcznika Press, pisma, które nie zostawiło na mojej pracy suchej nitki". Domosławski zaczął pisać w "Gazecie Wyborczej" w 1991 roku. Najpierw był dziennikarzem i publicystą politycznym. Ukończył Wydział Wiedzy o Teatrze PWST w Warszawie. Pod koniec lat 90. nauczył się hiszpańskiego, potem portugalskiego i zaczął pisać o Ameryce Łacińskiej. Przeprowadzał wywiady m.in. z: Noamem Chomskym, Richardem Rortym, Josephem Stiglitzem, Tonym Judtem, Carlosem Fuentesem, Fernandem Henriquem Cardoso, kardynałem Paulem Evaristem Arnsem, Adolfem Perezem Esquivelem, Ignaciem Ramonetem, Fernandem Savaterem, Manuelem Vazquezem Montalbanem. Jest autorem wielu książek: (m.in. "Chrystus bez karabinu", "Świat nie na sprzedaż", "Gorączka latynoamerykańska", "Ameryka zbuntowana"). Nagroda Dziennikarza Roku przyznawana jest za profesjonalizm, promowanie światowych standardów pracy w mediach i przestrzeganie etycznych kanonów zawodu. Nagrodą dla Dziennikarza Roku jest samochód Citroën C5 oraz statuetka stalówki. Domosławki zrezygnował z przyjęcia samochodu i poprosił o przekazanie go na szczytny cel. W tym roku, o tym kto zostanie Dziennikarzem Roku decydowało jury, a nie wyłącznie głosy redakcji. Żaden z nominowanych nie otrzymał bowiem wymaganych regulaminem konkursu 15 proc. głosów. W takiej sytuacji o ostatecznym zwycięstwie decyduje jury Grand Press. To uznało, że tytuł należy się jednak osobie, którą wskazało najwięcej redakcji. W piątce dziennikarzy, którzy otrzymali najwięcej głosów znaleźli się (kolejność według liczby zdobytych punktów): 1. Artur Domosławski („Gazeta Wyborcza”) 2. Tomasz Lis (TVP 2, „Wprost”) 3. Anita Werner („Fakty”, TVN 24) 4. Mariusz Szczygieł („Gazeta Wyborcza”) 5. Jarosław Kuźniar (TVN 24) Jury Grand Press obradowało w składzie: Bogusław Chrabota (Polsat News), Roman Czejarek (Program I Polskiego Radia), Renata Gluza ("Press”), Katarzyna Janowska ("Przekrój”), Andrzej Jonas ("The Warsaw Voice”), Paweł Lisicki ("Rzeczpospolita”), Edward Miszczak (TVN), Piotr Mucharski ("Tygodnik Powszechny”), Andrzej Skworz ("Press”), Tadeusz Sołtys (RMF FM), Marek Twaróg ("Polska Dziennik Zachodni”), Tomasz Wróblewski ("Dziennik Gazeta Prawna”), Rafał Zakrzewski ("Gazeta Wyborcza”).
Sponsorami Grand Press 2010 są: Grupa Żywiec SA, sieć Plus, PKN Orlen SA, Citroën, Bank Pekao SA. Partnerem wspierającym jest Press-Service Monitoring Mediów, a partnerami technologicznymi Top Rental i Popler.tv

(GK, 15.12.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.