Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 15, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Maspex z Michalczewskim wprowadzają na rynek nowego Tigera

Firma Maspex Wadowice poinformowała wczoraj o rozpoczęciu współpracy z Fundacją "Równe Szanse" Dariusza Michalczewskiego i już dziś wprowadza na rynek napój energetyczny pod marką Tiger, konkurencyjny wobec tego, który oferuje FoodCare.

W odpowiedzi na ruch Maspeksu i Michalczewskiego przedstawiciele FoodCare, który także produkuje napój o nazwie Tiger, zapowiadają podjęcie kroków prawnych w celu ochrony swoich praw do brandu. Dzięki umowie z Michalczewskim Maspex uzyskał wyłączną licencję na używanie oznaczenia Tiger i wykorzystanie w promocji wizerunku Mariusza Michalczewskiego oraz jego pseudonimu Tiger. Firma podjęła się produkcji, dystrybucji i promocji produktu i zobowiązała do przekazywania fundacji opłaty z tytułu udzielonej licencji. Wprowadzając nowy produkt na rynek, Maspex debiutuje w segmencie napojów energetycznych. Będzie próbował odebrać konsumentów FoodCare, który wprowadził Tigera w 2003 roku. FoodCare zrobił to wówczas wspólnie z Michalczewskim, który udzielił firmie licencji na wykorzystanie znaku towarowego Tiger oraz swojego wizerunku, wystąpił też w kampanii wprowadzającej napój. Współpraca firmy i sportowca popsuła się, gdy dwa lata temu prawnicy Michalczewskiego ustalili, że FoodCare bez jego wiedzy usunął wizerunek pięściarza z produktu oraz zmodyfikował napój. Michalczewski ma także pretensje, że producent stworzył konkurencyjną markę N-gine (jej twarzą jest Robert Kubica), która jego zdaniem odbiera konsumentów Tigerowi. Spór sądowy i przed Urzędem Patentowym o prawa do marki toczy się od dwóch lat. Ostatnio sąd ustanowił zabezpieczenie powództwa poprzez zakazanie FoodCare produkcji i wprowadzania do obrotu produktów zawierających oznaczenie "Tiger". Napoje konkurują między sobą także ceną: puszka (250 ml) Tigera firmy Maspex kosztuje 2,99 zł, a firmy FoodCare - 3,50 zł. FoodCare wspiera swój produkt kampanią rebrandingową, której nie zamierza wstrzymywać. Jak tłumaczą przedstawiciele producenta, decyzja sądu o zajęciu towaru nie dotyczy sklepów, do których niedawno trafiła duża partia napoju. Wsparcie marketingowe i handlowe dla nowego produktu zapowiada też Dorota Liszka, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej Maspeksu. Od początku 2007 roku marka Tiger jest liderem polskiego rynku napojów energetycznych pod względem sprzedaży. Polska jest pierwszym krajem, w którym lokalnej marce z tego segmentu udało się pokonać Red Bulla.

(MŁ, 15.12.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.