Reklamy na blogach bardziej wiarygodne od zasięgowych
27.10.2010, 08:20
Internauci wolą reklamy na blogach od najpopularniejszych reklam zasięgowych - wynika z badania przeprowadzonego przez Gemius na zlecenie domu mediowego MEC.
Sondaż przeprowadzono wśród internautów czytających blogi przynajmniej raz w tygodniu. 58 proc. z nich przyznało, że reklamy na blogach nie są denerwujące, w przeciwieństwie do reklam standardowych w sieci (display), które drażnią aż 82 proc. badanych. 45 proc. ankietowanych uznało, że formy promocji produktów na blogach są bardziej wiarygodne. Do zakupu pod wpływem wpisu na blogu poświęconemu produktowi lub marce przyznało się 21 proc. badanych, kody zniżkowe rozdawane przez autorów blogów zachęciły do zakupu 28 proc. respondentów, a programy ambasadorskie blogerów miały wpływ na decyzje zakupowe 17 proc. internautów. Badanie na zlecenie domu mediowego MEC przeprowadził Gemius we wrześniu br. metodą CAWI, na próbie 1 tys. internautów.(RYD, 27.10.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
