Dział: REKLAMA

Dodano: Październik 25, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

PKP przejmują powierzchnie reklamowe na Dworcu Centralnym w Warszawie

Utworzenie spółki Dworzec Polski, która zajmie się wynajmowaniem powierzchni reklamowych na wszystkich dworcach Polskich Kolei Państwowych SA, zapowiada kierownictwo PKP. Nowy podmiot ma działać na zasadach operatora reklamy zewnętrznej i udostępniać powierzchnie bezpośrednio reklamodawcom.

Zanim to się stanie, PKP musi przejąć nośniki reklamowe od dotychczasowych operatorów i zakupić własne. - Szacujemy właśnie wszystkie koszty tego przedsięwzięcia i inwentaryzujemy nasze zasoby outdooru. Są przypadki, w których nie będziemy musieli inwestować w budowę nośnika, ponieważ po zakończeniu umowy z operatorem przechodzi on na własność PKP, w innych miejscach postawimy nowe lub tylko zmienimy ich lokalizację - mówi Jacek Prześluga, członek zarządu Polskich Kolei Państwowych SA, odpowiedzialny za rewitalizację dworców. Przejmowanie nośników i tworzenie oferty dla reklamodawców następuje stopniowo. Spółka ma działać w pełni w 2012 roku. Tymczasem PKP nadal nie rozwiązały sporu z Clear Channel Polska – operatorem reklamy zewnętrznej, który obsługuje dworce kolejowe w województwach mazowieckim i podlaskim, a przede wszystkim zarządza reklamami na Dworcu Centralnym w Warszawie. Umowa pomiędzy PKP i Clear Channel dotycząca obsługi powierzchni reklamowych została zawarta w 1997 roku i miała obowiązywać do 2012 roku. Jednak PKP w 2009 roku postanowiły ją zerwać, gdyż ich zdaniem zapisy dokumentu przyznawały Clear Chanel na 15 lat status monopolisty. Operator nie zaakceptował zerwania kontraktu, a sprawa trafiła do Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej. Ten potwierdził decyzję PKP. Clear Channel we wrześniu tego roku skierował sprawę do rozpatrzenia przez sąd powszechny i do czasu wydania orzeczenia odmówił usunięcia swoich nośników. PKP liczą jednak, że uda im się usunąć Clear Channel z Dworca Centralnego pokojowo. Nośniki operatora są bowiem usuwane z powodu remontu, nowe zaś nie będą montowane. PKP, zgodnie z wypowiedzianą umową, miało jedynie 35 proc. udziałów w zyskach z udostępniania powierzchni reklamowych, które wynoszą ok. 4,5 mln zł rocznie. Clear Channel na wynajmowaniu dworcowych nośników zarabia do 3 mln zł rocznie. - My otrzymywaliśmy około półtora miliona złotych rocznie, ale problem dotyczy nie tylko rozliczeń, lecz również uporządkowania chaosu reklamowego, który dotychczasowy operator wprowadził na dworcach - zaznacza Jacek Prześluga.

(RYD, 25.10.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.