Nowy tygodnik Infor Eksperta ma w 90 proc. zarabiać na sprzedaży treści
20.09.2010, 08:20

Dziś na rynku pojawił się pierwszy numer "Informatora Prawno-Podatkowego", nowego tygodnika spółki Infor Ekspert (Grupa Infor PL SA). Kierownictwo spółki szacuje, że tytuł i jego portal zaczną na siebie zarabiać pod koniec przyszłego roku.
Pierwszy numer został wydany w 130 tys. egz., kosztuje 5,90 zł. Raz w miesiącu tytuł będzie się ukazywał z płytą CD i wówczas jego cena wyniesie 8,90 zł. Tygodnik ma 32 strony (kolor żółty, format A3) oraz 16-stronicowy dodatek (białe strony w mniejszym formacie B4). Równolegle z pismem zadebiutował serwis Ipp24.pl, w którym wszystkie treści są płatne. Wydawca nie zdradza, jakie ma oczekiwania co do sprzedaży tytułu. – Na pewno chcemy zostać liderem pod względem sprzedaży kontentu z tygodnika i jego serwisu – zaznacza Aneta Kowalska, członek zarządu Infor Ekspert. Dodaje, że tytuł nie będzie nastawiony na zarabianie na reklamach. – Spodziewamy się, że 90 proc. przychodów będzie pochodzić ze sprzedaży egzemplarzowej i sprzedaży treści w Internecie, a jedynie 10 proc. z reklam – mówi Zbigniew Biskupski, redaktor naczelny „Informatora Prawno-Podatkowego”. Tytuł będzie konkurował z ukazującą się dwa razy w tygodniu ”Gazetą Podatkową” (Wydawnictwo Podatkowe Gofin), która w lipcu miała średnie rozpowszechnianie płatne razem na poziomie 32 625 egz. Właściciel ”Gazety” nie obawia się jednak nowego pisma. – Jesteśmy marką, która od wielu lat służy czytelnikom i są oni już do niej mocno przyzwyczajeni – ocenia Izabela Bucholc, wiceprezes Wydawnictwa Podatkowego Gofin. Wejście na rynek ”Informatora” wesprze kampania reklamowa w ogólnopolskich i regionalnych stacjach radiowych, a także w Internecie (na portalach o tematyce prawno-podatkowej). Kampanię w całości przygotował Infor Ekspert.(SK, 20.09.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
