Ekstraklasa koszykarzy ze sponsorem tytularnym i telewizją
Polska Liga Koszykówki SA podpisała wczoraj umowy z Telewizją Polską SA na transmisje rozgrywek koszykarskiej ekstraklasy i z Tauron Polska Energia SA, jako sponsorem tytularnym Basket Ligi.
Według informacji prasowych Tauron będzie przekazywał PLK ponad 1 mln zł rocznie. ”Przeanalizowaliśmy efekty czteromiesięcznej współpracy w minionym sezonie. Sponsorowanie PLK wzmocniło rozpoznawalność marki, szczególnie w okresie poprzedzającym nasz debiut giełdowy. Liczymy na to, że Tauron Basket Liga znacząco spopularyzuje i utrwali znajomość marki oraz pozwoli kojarzyć ją z sukcesami polskiej koszykówki, na które liczymy” – powiedział Paweł Gniadek, dyrektor departamentu komunikacji rynkowej i PR Tauronu. Umowa z TVP przewiduje natomiast, że co najmniej 30 spotkań będzie transmitować TVP Sport o stałej porze – w każdą niedzielę o 18. Liga do każdej transmisji dopłacać będzie kilkanaście tys. zł. Władze TVP nie wykluczają, że najciekawsze mecze decydującej fazy rozgrywek zostaną pokazane także w TV Polonia. Na razie inne pomysły promocji koszykówki pod szyldem Tauron Basket Ligi zostały wstrzymane, bo z pracy zrezygnował dyrektor ds. marketingu PLK Jakub Kacprzak.(DOK, PAP, 10.09.2010)
