Radio Zet zmienia grupę docelową
01.09.2010, 07:51

Radio Zet (Eurozet) zmienia strategię i we wrześniu wprowadzi zmiany programowe i wizerunkowe, które mają pomóc stacji w pozyskaniu starszych słuchaczy od dotychczasowych.
Nowa grupa docelowa Radia Zet to słuchacze w wieku 28-49 lat (dotychczas 25-44). Zarząd Eurozet zaakceptował strategię, która ma sprawić, że stacja będzie słuchana przez dojrzalszych słuchaczy niż obecnie. – Radio Zet ma być partnerem dla dojrzałego odbiorcy, partnerem z poczuciem humoru i dystansem do siebie – mówi Mateusz Kirstein, redaktor naczelny Radia Zet. – Kwintesencją nowej strategii marki jest hasło ”Czujesz i wiesz”, który symbolizuje rozrywkę, emocje oraz bycie na bieżąco – dodaje Kirstein. W pozyskaniu nowego targetu mają pomóc zmiany na antenie. ”Czujesz i wiesz” to nowy liner Radia Zet, który zastąpi obecny: ”Siła muzyki”. Choć nie zmieni się format muzyczny (nadal będzie to AC), to jednak zostanie dopasowany do nowego targetu. W poniedziałek 6 września Radio Zet wprowadzi jesienną ramówkę. Szczegóły nie są jeszcze znane, ale już wiadomo, że najbardziej zmieni się poranny program ”Dzień Dobry Bardzo”, który od przyszłego tygodnia prowadzić będą trzy osoby: Marzena Chełminiak, Marek Starybrat i Marcin Sońta. Z kolei Janusz Weiss od poniedziałku do piątku prowadzić będzie nowy program publicystyczno-rozrywkowy ”Wszystkie pytania świata” (pytania słuchaczy będzie zadawał różnym osobom i instytucjom, pora emisji nie jest jeszcze znana). Dotychczasowa audycja Weissa ”Dzwonię do Pani/Pana...” będzie nadawana tylko w soboty (obecnie poniedziałek – piątek godz. 13.20). Jesienią zmieni się oprawa dźwiękowa stacji, a logo Zetki zostanie zmodyfikowane. We wrześniu ruszy także kampania reklamowa rozgłośni. Radio Zet jest wiceliderem słuchalności w Polsce, ale w ostatnich latach znacznie straciło dystans do lidera, którym jest RMF FM. W ostatniej fali badań Radio Track (maj – lipiec br.) stacja osiągnęła 16,34 proc. udział w czasie słuchania. Lider – RMF FM miał 28,01 proc., a trzeci był Program I Polskiego Radia z wynikiem 12,52 proc.(TOCH, 01.09.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
