Idziemy z trendem społecznościowym
09.08.2010, 15:45
Rozmowa z Wojciechem Borowskim, CEO Euro RSCG Poland
Kilka tygodni temu w grupie Euro RSCG Poland stworzyliście stanowisko head of social media solutions. Teraz powstała Euro RSCG Social. Czy to oznacza, że klienci skarżyli się, że za mało angażujecie się w social media?
Absolutnie nie. Zaangażowanie Euro RSCG Poland w media społeczne wynika z dwóch powodów. Po pierwsze takie są trendy rynkowe zarówno w Polsce, jak i za granicą, po drugie dziś rzadko się zdarza, aby dyskusja z klientami na temat działań komunikacyjno-reklamowych nie poruszała choćby w minimalnym stopniu mediów społecznościowych.
Inne agencje sieciowe jeszcze nie dostrzegają tego trendu?
To kolejny obszar strategiczny, w przypadku którego jesteśmy zdeterminowani do bycia liderem. Byliśmy już prekursorami w zakładaniu spółek, które odpowiadały na nowe trendy rynkowe. Na przykład Euro RSCG 4D, która stała się liderem w shoper marketingu czy Euro RSCG Marketing House specjalizująca się w marketingu relacyjnym. Konkurencyjne sieci tworzyły podobne struktury kilka lat później.
Skąd weźmiecie specjalistów do mediów społecznościowych? Będziecie szkolić własnych w tym zakresie, czy podbierać ich mniejszym agencjom interaktywnym?
Początkowo chcieliśmy, aby zatrudniony na początku czerwca Konrad Traczyk jako head of social media solutions nie tylko integrował działania poszczególnych spółek z zakresu social media, ale także szkolił pracowników. Dodatkowo rekrutujemy ludzi z rynku. Chcemy mieć kilka mocnych nazwisk, bo chcemy realizować coraz większe kampanie z tego zakresu.
Rozumiem, że gdy kurczą się budżety na kampanie ATL trzeba walczyć o mniejsze zlecenia.
ATL nadal jest trzonem działań większości dużych klientów. Jednak nie zwalnia to nas z obowiązku zdobywania wiedzy o innych formach i możliwościach dotarcia do konsumentów. Media społecznościowe skupiają wokół siebie bardzo dużą część konsumentów usług i marek. Nieustannie rośnie ilość czasu, jaki konsumenci w nich spędzają, jak i liczba ich użytkowników. Facebook jest już czwartą co do wielkości witryną na świecie. Odwiedza ją ponad 340 mln internautów miesięcznie, w tym 2,4 mln użytkowników z Polski.
Czy wkrótce większość kampanii realizowanych będzie w mediach społecznościowych?
Są grupy celowe, gdzie media społecznościowe muszą odgrywać ważną rolę, ale są również i takie, gdzie takiej konieczności nie ma. Potrafię sobie wyobrazić przykładową sytuację, kiedy marka młodzieżowa, choćby obuwnicza, będzie się promowała tylko i wyłącznie poprzez social media. Ale już telefonia komórkowa ojca Rydzyka nie ma czego szukać w mediach społecznościowych.
Dorota Kalinowska
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter