Debaty telewizyjne przed drugą turą wyborów z większą widownią
Obie debaty przed drugą turą wyborów prezydenckich miały po 6,5 mln widzów. Debata przed pierwszą turą – 4,1 mln.
Zorganizowana przez TVP, Polsat i TVN w środę o godz. 20 debata między Jarosławem Kaczyńskim a Bronisławem Komorowskim przyciągnęła w sumie 52 proc. osób oglądających w tym czasie telewizję. Była transmitowana w: TVP 1 (4,5 mln widzów i 36 proc. udziału w rynku), TVP Info (940 tys. widzów, 7,5 proc. udziału), TVN 24 (892 tys. widzów, 7,1 proc. udziału), Polsat News (124 tys. widzów, 1 proc. udziału) oraz TV Polonia (46 tys. widzów i 0,4 proc. udziału). Tego dnia nie było rozgrywek mundialowych. Mundial nie przeszkodził jednak politykom przyciągnąć podobnej widowni (6,5 mln osób) w niedzielę 27 czerwca – debata miała wtedy 47 proc. łącznego udziału w rynku, choć Dwójka transmitowała w tym czasie mecz Argentyna – Meksyk. Debatę pokazywały te same stacje: Jedynka (4,8 mln widzów, 35 proc. udziału w rynku), TVN 24 (880 tys. widzów, 6,4 proc. udziału), TVP Info (590 tys., 4,4 proc.), TV Polonia (140 tys. i 1,1 proc.) i Polsat News (110 tys. i 0,8 proc.). Mniej widzów – 4,1 mln – zgromadziła zorganizowana przed pierwszą turą wyborów prezydenckich (w niedzielę 13 czerwca) debata, w której uczestniczyło czterech kandydatów: Jarosław Kaczyński, Bronisław Komorowski, Grzegorz Napieralski i Waldemar Pawlak. Tę debatę transmitowały tylko kanały telewizji publicznej: Jedynka (3,3 mln widzów, 21,3 proc. udziału w rynku) i TVP Info (800 tys. widzów, 5,2 proc. udziałów). Dane Nielsen Audience Measurement.(RUT, 02.07.2010)










