Ogłoszenie sondaży wyborczych oglądało 11 mln widzów
22.06.2010, 08:21
Ogłoszenie sondażowych wyników wyborów prezydenckich w telewizji oglądało w niedzielę w godz. 20-20.05 łącznie 11 mln osób.
Było to w sumie 71,8 proc. osób, które miały w tym czasie włączone telewizory. Średnio 5,6 mln telewidzów oglądało wyniki sondaży w TVP 1, 3,5 mln – w TVN, 1,2 mln – w TVN 24, 490 tys. – w TVP Info, 180 tys. – w Polsat News, 90 tys. – w TV Polonia, 10 tys. – w Superstacji. Z telewizyjnych wieczorów wyborczych najwięcej widzów przyciągnął ”Czas decyzji” w TVN, który w godz. 19.50-20.50 oglądało 2,8 mln osób (17,6 proc. udziału w rynku). ”Wieczór wyborczy” w Jedynce zgromadził 2,6 mln widzów (20,8 proc. udziału w rynku), był jednak nadawany w dwóch częściach: pierwszą w godz. 19.50-21.50 oglądało 3,6 mln osób (22,7 proc. udziału), a drugą – która zaczęła się o 23, a skończyła 10 minut po północy – 810 tys. osób (12,3 proc.). Program ten emitowała też TV Polonia, gromadząc średnio 80 tys. widzów. Z poświęconych wyborom programów kanałów informacyjnych największą widownię miała audycja ”Czas decyzji” w TVN 24, którą śledziło średnio 740 tys. osób (5,9 proc. udziału w rynku, emisja w godz. 19.25-0.50). Z kolei ”Wieczór wyborczy” w TVP Info oglądało 580 tys. osób (4,6 proc. udziału, emisja z krótkimi przerwami od 19.50 do 0.10). ”Wieczór wyborczy” Polsat News miał 150 tys. widzów (1,2 proc., 19.50-23.50), a program ”Wybory 2010” w Superstacji – 30 tys. (0,2 proc., od 19.45 do północy). Dane Nielsen Audience Measurement.(RUT, 22.06.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










