Od dziś reklamy nie mogą być głośniejsze niż programy
14.06.2010, 13:02

Od dziś reklamy w radiu i telewizji nie mogą być głośniejsze niż poprzedzające je programy. Nadawcy będą z tego rozliczani przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji.
Jeśli reklamy będą zbyt głośne, nadawcy zostaną ukarani karami finansowymi. Zmiana to efekt wchodzącej dziś w życie nowelizacji rozporządzenia KRRiT o działalności reklamowej i telesprzedaży w programach radiowych i telewizyjnych. Poziom głośności reklam ma być ustalany na podstawie specjalnego ”algorytmu obiektywnego pomiaru głośności dźwięku wielokanałowego”. Poziom dźwięku badać mają sami nadawcy. Porównywać go należy z poziomem głośności programu nadawanego 20 sekund przed blokiem reklamowym. Deklaracje nadawców będzie także weryfikować departament techniki KRRiT.(PAP, MŁ, 14.06.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
