Dział: TELEWIZJA

Dodano: Czerwiec 14, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Od dziś reklamy nie mogą być głośniejsze niż programy

Od dziś reklamy w radiu i telewizji nie mogą być głośniejsze niż poprzedzające je programy. Nadawcy będą z tego rozliczani przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji.

Jeśli reklamy będą zbyt głośne, nadawcy zostaną ukarani karami finansowymi. Zmiana to efekt wchodzącej dziś w życie nowelizacji rozporządzenia KRRiT o działalności reklamowej i telesprzedaży w programach radiowych i telewizyjnych. Poziom głośności reklam ma być ustalany na podstawie specjalnego ”algorytmu obiektywnego pomiaru głośności dźwięku wielokanałowego”. Poziom dźwięku badać mają sami nadawcy. Porównywać go należy z poziomem głośności programu nadawanego 20 sekund przed blokiem reklamowym. Deklaracje nadawców będzie także weryfikować departament techniki KRRiT.

(PAP, MŁ, 14.06.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.