Promujmy lody nie tylko latem – radzą specjaliści
Producenci lodów powoli ruszają z letnimi kampaniami reklamowymi. Specjaliści od reklamy radzą jednak, by firmy te próbowały promować lody przez cały rok.
W 2009 roku na reklamę lodów wydano ponad 48 mln zł, z tego prawie 46 mln w samym drugim kwartale (dane Expert Monitora). Zdaniem Ewy Góralskiej, dyrektor zarządzającej PanMedia Western, marketingowcy firm produkujących lody powinni popracować nad tym, by zmienić przyzwyczajenia Polaków do jedzenia lodów głównie latem. Eksperci z agencji reklamowych podkreślają, że na rynkach amerykańskim, brytyjskim czy niemieckim lody nie są produktem sezonowym, ich spożycie jest niemal tak samo intensywne przez cały rok. – Pozwala to wnioskować o podobnym potencjale polskiego rynku. Choć zmiana nastawień konsumenckich wymagałaby odmiennej komunikacji – uważa Monika Hajdas, dyrektor strategiczna w Inspire Smarter Branding. Lecz np. producenci piwa poradzili sobie z sezonowością reklamowania tego produktu. – Cała branża piwna pokazuje już różne sposoby spędzania wolnego czasu z piwem. Podobnie lody można w sezonie jesienno-zimowym komunikować w kontekście spędzania czasu – dodaje Maciej Klaś, strategy and analysis manager w Demo Effective Launching. Kampanie lodów nabierają dopiero tempa. Lider rynku, Algida (Unilever Polska), postawił na Magnum Gold. W połowie maja wystartowała kampania „Magnum Gold?! Pokusa na wagę złota!” z udziałem Benicio del Toro; emisję reklamy w telewizji zaplanowano do połowy czerwca, w kinach – do końca czerwca. Nestlé będzie promować trzy marki: rożek Kit Kat, rożek Princessa i lody Manhattan. Te ostatnie już są widoczne w telewizji. – Na razie nie podajemy więcej szczegółów dotyczących planowanych kampanii, możemy jedynie zdradzić, że w roku 2010 na wsparcie reklamowe przeznaczyliśmy znacznie wyższe budżety niż w roku poprzednim – informuje Tomasz Leszko, marketing manager w dziale lodów Nestlé Polska. Natomiast firma Koral w tym roku promuje swoje marki wizerunkiem Nataszy Urbańskiej; spot ”Zawsze jest pora na lody Koral” będzie obecny w telewizji do końca czerwca. Nie najlepsza aura zniechęciła natomiast Zieloną Budkę, która od maja ma jedynie kampanię wizerunkową w warszawskim metrze. Przedstawiciele firmy informują, że w tym sezonie skoncentrują się na działaniach sprzedażowych, a nie marketingowych.(RYD, 27.05.2010)
