Dział: REKLAMA

Dodano: Maj 13, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Nieznaczny wzrost rynku reklamowego w pierwszym kwartale 2010

W pierwszym kwartale 2010 roku szacowana wartość netto rynku reklamowego wyniosła 1,57 mld zł – wynika z najnowszego raportu domu mediowego Starlink. W tym okresie ub.r. było to 1,56 mld zł.

Jeszcze w styczniu br. wydatki reklamowe malały, a wzrost nastąpił w lutym i marcu. Zdaniem Lidii Kacprzyckiej, dyrektor zarządzającej Starlinku, to znak, że rynek się stabilizuje. W porównaniu z pierwszym kwartałem 2009 roku wzrost przychodów zanotowały Internet (o 18,2 proc., z czego wzrost reklamy typu display wyniósł 12 proc.), reklama kinowa (5,5 proc.), radio (2 proc.) oraz telewizja (1,9 proc.). Pozostałe media traciły i są to: magazyny (spadek o 7,1 proc.), dzienniki (-7,8 proc.) oraz reklama zewnętrzna (-19,2 proc.). Pierwszy kwartał 2010 roku był najgorszy pod względem dynamiki wydatków reklamowych dla reklamy zewnętrznej, za sprawą przesunięć budżetów do Internetu i telewizji w takich sektorach, jak handel, motoryzacja oraz telekomunikacja. W dalszym ciągu dodatnią dynamikę wydatków reklamowych odnotowują sektory: farmaceutyki, leki oraz żywność. Sektory takie jak: finanse, motoryzacja nadal zmniejszają inwestycje, jednak tendencja spadkowa jest dużo słabsza niż w 2009 roku. Mimo ogólnego spadku wydatków rosną inwestycje tych sektorów w Internecie. Lidia Kacprzycka zwraca uwagę, że swoją pozycję rynkową umocniły telewizje, które są barometrem rynku. ”Stało się to za sprawą rosnących wpływów stacji tematycznych oraz rosnącego znaczenia sponsoringu, który jest coraz chętniej wykorzystywany nie tylko w stacjach głównych, ale i tematycznych. Kolejną przyczyną wzrostu wydatków reklamowych w tym medium jest zaostrzenie polityki handlowej w stacjach poprzez wzrost cen cennikowych oraz większy udział tej formy zakupu we wpływach ze sprzedaży czasu reklamowego stacji” – napisała w komentarzu do raportu dyrektor zarządzająca Starlinku.

(MŁ, 13.05.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.