Co wpływa na decyzje klientów kupujących markowe ubrania w galeriach handlowych
13.05.2010, 07:48
Wystrój sklepów, dostępność produktów i dyskretna obsługa to główne czynniki, które wpływają na decyzje zakupowe młodych konsumentów w galeriach handlowych, wynika z badania przeprowadzonego przez agencję Rubikom Strategy Consultants.
Specjaliści z tej firmy przepytali 890 osób wieku od 15–35 lat, które kupują markową odzież w galeriach handlowych (Złote Tarasy i Mokotów w Warszawie, Manufaktura w Łodzi, Stary Browar w Poznaniu, Silesia City Center w Katowicach). Aż 65 proc. młodych konsumentów podejmuje decyzję pod wpływem impulsu w miejscu sprzedaży. W wywiadach przeprowadzonych przez ankieterów badani podkreślali, że ważna jest dla nich spójność estetyki sklepów z charakterem marki i ułożenie ubrań według asortymentu i kolorów. Na wybór danej marki odzieżowej wpływ miały również: muzyka, oświetlenie i jakość obsługi w miejscu sprzedaży. Mimo tak dużego znaczenia miejsca sprzedaży na decyzje zakupowe młodych ludzi wciąż największy wpływ ma cena. 74 proc. ankietowanych zwracało uwagę na promocje, przeceny i wyprzedaże. Badanie Shopping Show przeprowadzono od listopada 2009 do lutego 2010, na zlecenie firmy Movedo Lifestyle Communication.(RYD)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










