Milion złotych od marki Milka na ochronę tatrzańskiej przyrody
Koncern Kraft Foods Polska rozpoczął akcję "Milka. Razem dla Tatr", której celem jest wsparcie ochrony wybranych symboli tatrzańskiej przyrody. Przeznaczy na to 1 mln zł.
Trzy symbole wybiorą internauci w głosowaniu na stronie razemdlatatr.pl. Będzie ono trwało do 20 czerwca, a wynik zostanie ogłoszony 26 czerwca. We współpracy z ekspertami z Tatrzańskiego Parku Narodowego (partner merytoryczny projektu) wybrano sześć symboli tatrzańskiej przyrody: krokus, Giewont, niedźwiedzia, kozicę, Morskie Oko, świstaka. Dla każdego eksperci TPN określili potencjalne zagrożenia i zaproponowali szereg działań badawczych, monitoringowych i edukacyjnych, które pomogą te zagrożenia zminimalizować. Na ochronę symbolu, który zajmie w głosowaniu I miejsce, Milka przeznaczy 50 proc. kwoty planowanej na akcję; symbol z II miejsca otrzyma 30 proc., a z III miejsca – 20 proc. Poparcie dla akcji ”Milka. Razem dla Tatr” zadeklarowali też m.in. Sebastian Karpiel-Bułecka, Jagna Marczułajtis, Reni Jusis, Michał Jagiełło, Marcin Kacperek, Maciej Krupa i Maciej Pinkwart. Patronami akcji są: miasto Zakopane, Grupa TVN SA i Agora SA. Kampanię wesprą działania komunikacyjne w telewizji, prasie, na nośnikach reklamy zewnętrznej i w Internecie. Mają zachęcić do głosowania i zaangażowania w projekt. Za pomysł, realizację i koordynację działań odpowiada dom mediowy Starcom we współpracy z Kraft Foods. Kreację przygotowała Gruppa66 Ogilvy. Za komunikację w mediach interaktywnych odpowiada agencja Next. Działania PR realizowane są we współpracy z Alert Media Communications.(MŁ, 06.05.2010)










