Pierwszy milioner nieznacznie poprawił oglądalność ”Milionerów” w TVN

Teleturniej ”Milionerzy” w TVN po czterech odcinkach gromadzi w tym sezonie średnio 2,6 mln widzów. Wydanie, w którym po raz pierwszy w historii polskiej edycji programu padła główna wygrana, obejrzało 2,8 mln osób.
Nadawane od początku marca nowe odcinki teleturnieju ukazują się w niedziele o 18, dając TVN 18,5 proc. średniego udziału w rynku. W tym czasie 33,2 proc. widzów wybiera programy TVP 1 (m.in. powtórki serialu ”Ojciec Mateusz”, teleturniej ”Jaka to melodia”). Mniejszy niż TVN udział w rynku mają za to: Polsat – 12,2 proc. (powtórki serialu ”Hotel 52”, początek ”Wydarzeń”) i TVP 2 – 8,4 proc. (”Panorama”, program rozrywkowy ”Powiedz tak”). Ta sama kolejność jest w grupie komercyjnej, gdzie Jedynkę wybiera 28,9 proc. widzów, ”Milionerów” TVN – 19,2 proc., Polsat – 13,7 proc., a Dwójkę – 6,6 proc. Najwięcej widzów – 2,8 mln – przyciągnął emitowany w ostatnią niedzielę odcinek, w którym 27-letni szczecinianin Krzysztof Wójcik wygrał milion złotych. Udział TVN w rynku wyniósł wtedy 21,3 proc. (24,3 proc. w grupie komercyjnej). Niewiele mniej osób przyciągnęło pierwsze wydanie ”Milionerów” 7 marca – 2,7 mln. Miało jednak znacznie niższy udział w rynku: 18,8 proc. (19,5 proc. w grupie komercyjnej). Wiosną ub.r. w pierwszych trzech tygodniach emisji teleturniej gromadził średnio 2,8 mln osób – dając stacji 20,5 proc. udziału w rynku (19,7 proc. w grupie komercyjnej). Był wtedy nadawany także w soboty. Dane AGB Nielsen Media Research.(RUT, 30.03.2010)
