Display najpopularniejszą formą reklamy w Internecie, SEM najszybciej się rozwija
25.03.2010, 07:42
50 proc. przychodów reklamowych online w 2009 roku generowała reklama graficzna (display), która pozostaje najpopularniejszą formą reklamy w Internecie. Rok wcześniej stanowiła 52 proc. tego rynku.
W ubiegłym roku najszybciej rosnącym segmentem była jednak reklama w wyszukiwarkach (SEM), z której pochodziło 26 proc. przychodów reklamowych online (w 2008 roku – 23 proc.). Tak wynika z badania IAB AdEx prowadzonego przez firmę doradczą PricewaterhouseCoopers oraz IAB Polska. Raport AdEx opracowywany jest na podstawie rzeczywistych przychodów raportowanych na koniec 2009 roku przez 29 firm z rynku internetowego w Polsce. Z badania wynika, że wartość wydatków brutto na reklamę internetową w Polsce wyniosła w ubiegłym roku blisko 1,4 mld złotych. Internet osiągnął 11-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2008. Bez uwzględniania wydatków na reklamę w wyszukiwarkach, w ub.r. odnotowano prawie 8-procentowy wzrost wydatków na reklamę graficzną, ogłoszenia i e-mail marketing. - Polskiemu rynkowi daleko do 60-procentowego udziału SEM, jak jest w Wielkiej Brytanii od kilku lat, jednak dążenie wielu reklamodawców do bezpośredniego zwrotu z inwestycji marketingowych powoduje wciąż rosnące zainteresowanie działaniami reklamowymi w modelu efektywnościowym – uważa Marcin Kałkucki, starszy menedżer w dziale audytu i usług doradczych PricewaterhouseCoopers.(TOCH, 25.03.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
