Nowe kanały MTV Networks Polska
24.03.2010, 07:58

MTV Networks Polska poszerzy w tym roku portfolio o kanały Spike i Comedy Central Extra, a na VH 1 pojawi się pasmo ”Comedy Central Family”.
Uruchomienie nowych kanałów planowane jest na jesień br. Już zostały zaprezentowane operatorom kablowym i platformom satelitarnym. Spike ma być kanałem akcji. W jego ramówce znajdą się m.in. seriale, reality show i dokumenty. Polska będzie drugim – po Stanach Zjednoczonych – krajem, w którym pojawi się Spike. Comedy Central Extra (robocza nazwa) ma prezentować klasykę komedii. Obecnie trwają rozmowy dotyczące pozyskania kontentu. Program kierowany będzie do widzów między 30. a 49. rokiem życia. Dotąd kanał dostępny był jedynie w Wielkiej Brytanii. Z kolei 24 kwietnia w VH 1 zadebiutuje rodzinne pasmo ”Comedy Central Family” (pod taką nazwą nadaje już kanał w Holandii). Prawdopodobnie będzie nadawać osiem godzin, po południu i wieczorem. – Chcemy wykorzystać potencjał wynikający z dystrybucji kanału – wyjaśnia wprowadzenie pasma właśnie do VH 1 Monika Chojnacka-Maścianica, dyrektor programowa MTV Networks Polska. – Rozwijamy markę, w której dostrzegamy największe możliwości – mówi o Comedy Central. Dodaje, że część produkcji z Comedy Central trafi do Comedy Central Extra i pasma ”Comedy Central Family”. Poza tym MTV Networks Polska rozbudowuje ofertę programową swoich kanałów. W Vivie Polska pojawi się w najbliższych tygodniach program ”Viva Music Kłizzz”, kanał rozważa też uruchomienie w drugiej połowie br. lokalnego formatu randkowego. W kwietniu do ramówki MTV Polska trafi program ”MTV Pudelek” (współtworzony z portalem Pudelek.pl), w maju – ”Moja własna gwiazda” (polski odpowiednik formatu ”My Own”), a jesienią lokalna wersja ”Supersłodkich urodzin”. Natomiast w Comedy Central ma się pojawić stałe pasmo filmowe. MTV Networks Polska planuje wsparcie marketingowe dla istniejących marek. W tym roku na ich promocję przeznaczy 4 mln zł. Kampania dla MTV Polska przewidziana jest na kwiecień i wrzesień, Vivy – na maj i wrzesień, VH 1 – na maj i październik, Comedy Central – na sierpień, a Nickelodeon – na maj i czerwiec. MTV Networks Polska nie chce podawać szczegółowych wyników finansowych. Koncern poinformował jedynie, że w 2009 roku zysk z działalności operacyjnej wzrósł o 80 proc. w stosunku do 2008 roku. – Zanotowaliśmy dwucyfrowy wzrost przychodów – informuje Bartosz Witak, szef ds. operacyjnych i strategii biznesowej MTV Networks Polska. Spośród stacji znajdujących się w portfolio MTV Networks Polska w ub.r. największy udział w rynku, mimo spadku, miała Viva Polska (0,64 proc. wobec 0,78 proc. w 2008 roku). Udział MTV Polska spadł z 0,38 proc. do 0,29 proc. Nieznaczny wzrost odnotował VH 1 (do 0,15 proc. z 0,12 proc.). Udział Comedy Central wzrósł z 0,21 proc. do 0,33 proc., a Nickelodeonu kształtował się na poziomie 0,17 proc. (w monitoringu od marca ub.r.). – Chcemy, aby w tym roku MTV Polska i Viva osiągnęły widownię z 2008 roku – zapowiada Monika Chojnacka-Maścianica. Dane: AGB Nielsen Media Research.(KOZ, 24.03.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
