Marek Janicki rozstaje się z McCann Worldgroup Polska
Marek Janicki, prezes McCann Worldgroup Polska, po 20 latach rezygnuje z pełnionej funkcji i odchodzi z grupy.
Prezes agencji reklamowej McCann Erickson i szef całej grupy McCann (Momentum, MRM Worldwide, Universal McCann, Weber Shandwick) pozostanie w agencji do końca marca, choć formalnie na dotychczasowym stanowisku zatrudniony będzie do końca czerwca br. – Po tylu latach przyszedł czas, aby ustąpić miejsca innym – komentuje swoje odejście Janicki. Jak informuje Paulina Chorążewska, rzeczniczka prasowa McCann Worldgroup Polska, władze regionalne grupy nie wyznaczyły jeszcze nikogo na stanowisko prezesa grupy w Polsce. – McCann przez lata była jedną z największych agencji na naszym rynku i za tym sukcesem stał właśnie Marek Janicki – uważa Piotr Walter, wiceprezes Grupy TVN ds. telewizji. Paweł Kastory, prezes grupy DDB Corporate Profiles, uważa, że Janicki przez lata z sukcesem zarządzał agencją, bo zawsze podejmował spokojne, głęboko przemyślane i przede wszystkim dojrzałe pod względem biznesowym decyzje. – Marek Janicki był jednym z pionierów, którzy tworzyli rynek reklamowy w Polsce. Umiał doskonale połączyć interesy świata reklamy ze światem biznesu – ocenia Kastory. Twierdzi, że Janicki to dobry, grający fair konkurent. – Otwarty na wymianę informacji o rynku. Zawsze można było do niego zadzwonić i porozmawiać o problemach naszych agencji i rynku – podkreśla Kastory. – Janicki to ikona polskiego rynku reklamy. Takich ludzi jak on nie zostało wielu – komentuje z kolei Marek Gargała, dyrektor zarządzający agencji reklamowej Publicis. O rezygnacji Janickiego z funkcji prezesa poinformował jako pierwszy serwis ”Media i Marketing Polska”.
(MAZ, RUT, 24.02.2010)
