Melonik w reklamie mBanku przecieka, Alior Bank protestuje

Reklamą z przeciekającym melonikiem, gadżetem kojarzącym się z Alior Bankiem, mBank (Grupa BRE) promuje eKonto.
Można ją zobaczyć na stronie mBank.pl z komentarzem ”A jednak zaczęło wyciekać?”. Bank wykorzystał ją również w mailingu do klientów i chce umieścić na portalach, z którymi współpracuje. Te działania potrwają przynajmniej dwa tygodnie. Melonik z reklamy mBanku przypomina te, które noszą bohaterowie reklam Alior Banku. Meloniki Alior eksponuje też w gablotach w swoich placówkach. Przedstawiciele Aliora już pierwszego dnia emisji reklamy interweniowali w mBanku i zażądali jej zdjęcia. Chcieli także usunięcia z reklamy kolorów Alior – bordo i żółtego. Wystosowali pismo w tej sprawie do konkurenta. Jak informuje Dariusz Kozdra z agencji United PR, która obsługuje Alior Bank, z podjęciem dalszych kroków wstrzymują się do odpowiedzi z mBanku. - Uważamy, że reklama jest niestosowna – argumentuje Kozdra. Natomiast przedstawiciele mBanku uważają pretensje Alior Banku za bezzasadne. Poza zmianą kolorystyki – która jak podkreślają nie ma znaczenia dla prowadzonej komunikacji, nie planują wycofania się z niej. Pytani, czy oprócz Alior Banku zamierzają w najbliższym czasie odnieść się do komunikacji pozostałych konkurentów, nie zaprzeczają: - W przypadku kolejnych ważniejszych zmian na rynku nie wykluczamy możliwości odniesienia się do nich tak, jak to zrobiliśmy tym razem – mówi Ewelina Sadowska-Pilc, dyrektor biura komunikacji i zarządzania marką mBanku. Reklama to pomysł tego departamentu mBanku. Przygotowała ją agencja CzteryCzwarte.(MŁ, 19.01.2010)
