Dział: INTERNET

Dodano: Styczeń 18, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Właściciele radia online nie posłuchają apelu GG Network

GG Network SA, właściciel internetowej platformy radiowej Open.fm, zaapelował do konkurencyjnych firm o upublicznienie słuchalności ich stacji. Te jednak nie zamierzają odpowiadać na apel.

”Stale rosnąca słuchalność Open.fm od dłuższego czasu wzbudza liczne emocje w branży radiowej i odbija się szerokim echem. Dlatego wydawca Open.fm rzuca publiczne wyzwanie i zaprasza wszystkie konkurencyjne internetowe staje radiowe do upublicznienia swojej słuchalności oraz podania metodologii badania” – napisało GG Network w oświadczeniu. Jednocześnie, opierając się na danych gemiusStream, pochwaliło się, że platformy Open.fm w grudniu ub.r. słuchało ponad 3 mln użytkowników. Grzegorz Chyliński, product manager Open.fm, pytany, czemu powołuje się na gemiusStream, odpowiada: – Po prostu nie ma obecnie innych badań. Tymczasem, zdaniem menedżerów związanych z radiem internetowym, gemiusStream nie dostarcza danych uprawniających do informowania o słuchalności takich stacji. Potwierdza to ostatnie oświadczenie Komitetu Badań Radiowych, w którym wskazuje on, że badanie Gemiusa nie zlicza wszystkich form słuchania radia internetowego ani faktycznej liczby słuchaczy, tylko liczbę cookies. ”Komitet Badań Radiowych do czasu powstania profesjonalnego, wypracowanego przez cały rynek standardu pomiaru słuchalności kanałów radiowych w Internecie, nie posługuje się cząstkowymi danymi, które nie mogą być weryfikowane przez innych uczestników rynku”, napisano w oświadczeniu. Jednocześnie Komitet przypomniał, że w przypadku gemiusStream każdy uczestniczący w badaniu klient ma dostęp tylko do swoich danych. – Wszystkie dane są własnością podmiotów, które z nich korzystają. My ich nie ujawniamy ani nie przedstawiamy żadnych porównań – potwierdza Aleksandra Teodoroczuk, specjalista ds. PR w Gemiusie. Podważa to zasadność wcześniejszych zapewnień GG Network, jakoby Open.fm było najczęściej słuchanym radiem online. Dlatego prawdopodobnie właściciele internetowych stacji radiowych nie komentują apelu GG Network – komentarza takiego odmawia np. Mariusz Gołda, szef marketingu i badań w RMF FM (ma platformę MiastoMuzyki.pl), a Agnieszka Odachowska, PR manager Grupy Radiowej ZPR SA, odsyła do komunikatu KBR. Z kolei Aleksander Pawlikowski, menedżer ds. rozwoju multimediów w Grupie Radiowej Agory, mówi: – Działanie GG Network traktuję w kategoriach zabawy, która nie ma przełożenia na biznesową rzeczywistość. W pewnym sensie może być to desperacka próba zwrócenia na siebie uwagi, nie znam zamiarów autorów projektu, nie widzę w tym żadnej sensacji. Ponadto gemiusStream nie jest uznanym badaniem – jest tylko projektem badawczym, w mojej ocenie na bardzo wczesnym etapie rozwoju. Przypominam również, że w poszukiwaniu optymalnego standardu PBI powołało grupę, w której składzie jest również Open.fm, tym bardziej więc dziwią mnie ostatnie działania GG Network – dodaje. Wspomnianą przez Pawlikowskiego Inicjatywę na rzecz Badania Radia w Internecie powołano latem ub.r. W jej ramach KBR dokonał wstępnego przeglądu istniejących metodologii badań radia internetowego i nawiązał kontakty z oferującymi je podmiotami. Według naszych informacji chodzi prawdopodobnie o ok. 10 firm – zarówno polskich, jak i zagranicznych.

(KOZ, 18.01.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.