Umowa ARBOinteractive z Facebook obejmuje tylko kluczowych klientów
15.01.2010, 08:19
Reklamy na Facebooku można nadal kupować bezpośrednio przez call center w Dublinie, mimo że kilka dni temu grupa ARBOinteractive rozpoczęła współpracę z portalem społecznościowym Facebook i została jego strategicznym partnerem reklamowym w Europie Środkowo-Wschodniej.
Po ogłoszeniu na konferencji w Warszawie przez szefów ARBOinteractive i Blake’a Chandlee, wiceprezesa i dyrektora komercyjnego na Europę, Środkowy Wschód i Afrykę w Facebook, informacji o nawiązaniu strategicznej współpracy, użytkownicy serwisu zaczęli się zastanawiać, czy umowa daje polskiej agencji wyłączność na nasz rynek. Okazuje się, że nie. Tadeusz Brzozowski, prezes agencji Społem, która współpracuje z Facebookiem, potwierdza: - Dla nas nic się nie zmieniło. Tak jak do tej pory kontaktowaliśmy się w sprawie zamówienia powierzchni reklamowej bezpośrednio z Facebookiem, tak też pozostało. Mało tego, nasz kontakt się rozwija. Rozmawiamy już nie z jedną osobą, ale z dwoma: accountem i managerem prowadzącym. Pytany o szczegółowe warunki umowy z Facebook Marcin Woźniak, COO ARBOmedia, odpowiada: - Intencją obu stron jest, by kluczowi klienci byli obsługiwani lokalnie. W tym celu wspólnie z Facebookiem stworzyliśmy nawet ich szczegółową listę. Są na niej zarówno reklamodawcy, agencje, jak i domu mediowe, w tym między innymi Starcom, Universal McCann, Mindshare i Aegis Media. - Nawet jeśli któryś z tych podmiotów zgłosi się bezpośrednio do Facebook, to ten, mając teraz lokalnego partnera i tak zostanie obsłużony przez nas – zapewnia Woźniak z ARBOmedia. Lista klientów liczy łącznie ok. 100 podmiotów. Z przedstawicielami Facebook nie udało nam się wczoraj skontaktować. Grupa ARBOinteractive odpowiada za sprzedaż i obsługę powierzchni reklamowej na Facebooku w Polsce i Czechach. Jej umowa z Facebook obejmuje reklamy określane mianem engagement ads, czyli reklamę angażującą (m.in. reklama wideo, ankiety, zakładanie premiowych eventów). Osobną grupą są reklamy dostępne z automatycznego panelu i sprzedawane w modelu aukcyjnym.(DOK, 15.01.2010)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
