Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 15, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Herbapol Lublin na cenzurowanym Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego

Główny Inspektorat Farmaceutyczny wezwał Herbapol Lublin do natychmiastowego zaprzestania reklamy produktu leczniczego DexaPini.

Zastrzeżenia GIF wzbudziło sformułowanie: ”Na program zaprasza producent syropu DexaPini. DexaPini – dobranoc bez kaszlu”. W opinii inspektoratu stanowi ono reklamę produktu leczniczego, a nie ”wskazanie sponsorskie”. ”Ma na celu skojarzenie osoby sponsora z cenioną i popularną w określonej grupie widzów audycją oraz przeniesienia na niego pozytywnych skojarzeń, jakie uosabia sponsorowana audycja. W ten sposób kreuje się i upowszechnia pozytywny wizerunek rynkowy sponsora jako udzielającego wsparcia odpowiednim przedsięwzięciom z dziedziny kultury, sportu, a także innym mającym ogólnospołeczne znaczenie” – czytamy w uzasadnieniu decyzji. Przypomnijmy, że we wrześniu GIF zakwestionował reklamę koncernu Hasco-Lek, w której padało stwierdzenie: ”Sponsorem programu jest producent leku Penigra – wskocz na byka”. Zgodnie z zapisami ustawy o radiofonii i telewizji informacja o sponsorze programu może zawierać tylko jego nazwę, znak towarowy lub ”inne oznaczenie indywidualizujące przedsiębiorcę lub jego działalność, widok jednego towaru lub usługi”.

(DOK, 15.01.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.