Dział: REKLAMA

Dodano: Styczeń 04, 2010

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

W 2009 roku przybyło spotów w telewizjach

O 4 proc. więcej reklam wyemitowały w ub.r. największe telewizje. Łączna długość pokazanych reklam wzrosła natomiast o 5 proc. W nadchodzącym roku ten trend wzrostowy raczej się utrzyma.

Widzowie TVP 1, TVP 2, Polsatu i TVN w 2009 roku obejrzeli w sumie 717 tys. spotów reklamowych – o 30 tys. (4 proc.) więcej niż w 2008 roku. Spoty trwały w sumie 4,4 tys. godzin – o 210 godzin (5 proc.) dłużej niż rok wcześniej. Najwięcej spotów wyemitował Polsat – 222 tys. (4 proc. mniej niż w 2008 roku). Pozostałe stacje zwiększyły liczbę nadawanych reklam. TVN pokazał ich 212 tys. (wzrost o 1 proc.), TVP 1 – 145 tys. (wzrost o 17 proc.), a TVP 2 – 137 tys. (wzrost o 11 proc.). Cennikowo – a więc bez uwzględnienia udzielanych klientom rabatów – telewizje uzyskały ze sprzedaży reklam łącznie 8,2 mld zł (o 2 proc. więcej niż rok wcześniej). Tu liderem był TVN z przychodami 2,7 mld zł. Polsat uzyskał 2,6 mld zł, Jedynka – 1,7 mld zł a Dwójka – 1,1 mld zł. – Myślę, że w 2010 roku ceny reklam w telewizji wzrosną o kilka procent – mówi Krzysztof Badziak, dyrektor zakupu mediów w Initiative Warszawa. Jego zdaniem telewizje będą w lepszej sytuacji niż w ub.r., bo trafi do nich więcej pieniędzy. – Firmy utrzymują lub nawet zwiększają budżety reklamowe w porównaniu z 2009 rokiem. W planach kampanii wybierają media elektroniczne: przede wszystkim telewizję, wspartą Internetem lub radiem – argumentuje. – Na styczeń podwyżki wprowadziły już TVN i Telewizja Polska. Polsat utrzymał na razie poziom ubiegłoroczny. Teraz stacje będą obserwować, jak przyjmie to rynek – dodaje Krzysztof Badziak. Czy reklamodawcy zaakceptują podwyżki? - Problem mogą mieć domy mediowe, które wygrywają przetargi na budżety dużych reklamodawców, oferując niskie koszty kampanii. Ich obietnice zderzą się z rzeczywistością – uważa Badziak. Dane: AGB Nielsen Media Research za okres 1 stycznia – 29 grudnia 2008 i 2009 roku.

(RUT, 04.01.2010)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.