Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 15, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Hoop podmieni spoty Hoop Coli, bo ma do nich zastrzeżenia KRRiT

Dziś do emisji trafią zmodyfikowane spoty Hoop Coli firm Hoop. Wstrzymania emisji poprzednich, zaledwie kilka dni od startu kampanii, zażądał przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Kampania ”ColęDawanie” ruszyła 4 grudnia, a spoty były pokazywane m.in. w TVN, Polsacie, kanałach Discovery Channel i At Media. Podkładem muzycznym reklamy była specjalnie napisany przez Tomasza Pizło utwór - ”Hoop Colę Daj”, na nutę pastorałki ”Hej w dzień narodzenia”. Zdaniem przewodniczącego KRRiT reklama jest sprzeczna z ustawą o radiofonii i telewizji, bo nie szanuje przekonań religijnych odbiorców, a zwłaszcza chrześcijańskiego systemu wartości. Podnosi, że w tradycji polskiej pieśni religijne mają istotne znaczenie w kształtowaniu zwyczajów społecznych i więzi rodzinnych. Z taką oceną nie zgadza się Edyta Bach, PR manager Hoop Polska, która wczoraj przesłała pismo z wyjaśnieniem do KRRiT. - Spot nie zawiera w żadnym wypadku elementów drwiących, kpiących, czy obraźliwych zarówno w odniesieniu do chrześcijańskiego systemu wartości czy przekonań religijnych odbiorców reklamy, jak również jakichkolwiek symboli religijnych – argumentuje Bach i przypomina, że dział marketingu firmy Hoop od wiosny realizuje dla marki strategię, która zachęca Polaków do otwartości i empatii. - Grudniowa kampania to kontynuacja wcześniejszych działań prowadzonych pod hasłem ”Odkręć się na innych”. Ich celem jest podtrzymywanie życzliwych i przyjaznych relacji międzyludzkich. Dlatego w obecnej kampanii również zachęcaliśmy do wspólnego kolędowania, biesiadowania, spędzania wspólnego czasu, przeżywania radości świąt, wzajemnej tolerancji. W żadnym wypadku nie było naszym celem obrażanie uczuć religijnych - przekonuje Bach. Jednak na wniosek KRRiT Hoop wraz z agencją Hand Made, która jest autorką reklam, przygotowały nową wersję spotu. Nie była to jedyna taka interwencja przewodniczącego KRRiT Witolda Kołodziejskiego w ostatnich dniach. W zeszłym tygodniu wysłał pismo do stacji radiowych, w którym wzywał do wstrzymania reklam portalu aukcyjnego Allegro.pl z kolędą ”Wśród nocnej ciszy”.

(MŁ, 15.12.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.