Grupa Agora wprowadza ofertę reklamową  |  Wydawca "Rzeczpospolitej" reaktywował serwis  |  Rochstar na minusie w 2024 roku  |  Managing director w Assembly Digital Commerce  |  Zoom TV bez kontynuacji  |  AMC Networks Zone Poland  |  Widownia serialu "Na sygnale" w TVP 2  |  Operator kablowy Supermedia  |  Kwartalniki Gremi Media  |  Wyniki finansowe Grupy PTWP  |  Meloradio w kampanii promuje konkurs  |  Carat Polska i K+ Digital wygrywają  |  Sephora wybiera agencję  |  GZM zapłaci za promocję  |  Nowa platforma komunikacyjna Nałęczowianki  |  Business Insider zwalnia ponad jedną piątą pracowników  |  Elon Musk ma udostępnić Groka na rok użytkownikom Telegrama  |  Reporterzy bez Granic z Julią Nawalną uruchamiają kanał telewizyjny Przyszłość Rosji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Agora wprowadza ofertę reklamową  |  Wydawca "Rzeczpospolitej" reaktywował serwis  |  Rochstar na minusie w 2024 roku  |  Managing director w Assembly Digital Commerce  |  Zoom TV bez kontynuacji  |  AMC Networks Zone Poland  |  Widownia serialu "Na sygnale" w TVP 2  |  Operator kablowy Supermedia  |  Kwartalniki Gremi Media  |  Wyniki finansowe Grupy PTWP  |  Meloradio w kampanii promuje konkurs  |  Carat Polska i K+ Digital wygrywają  |  Sephora wybiera agencję  |  GZM zapłaci za promocję  |  Nowa platforma komunikacyjna Nałęczowianki  |  Business Insider zwalnia ponad jedną piątą pracowników  |  Elon Musk ma udostępnić Groka na rok użytkownikom Telegrama  |  Reporterzy bez Granic z Julią Nawalną uruchamiają kanał telewizyjny Przyszłość Rosji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Grupa Agora wprowadza ofertę reklamową  |  Wydawca "Rzeczpospolitej" reaktywował serwis  |  Rochstar na minusie w 2024 roku  |  Managing director w Assembly Digital Commerce  |  Zoom TV bez kontynuacji  |  AMC Networks Zone Poland  |  Widownia serialu "Na sygnale" w TVP 2  |  Operator kablowy Supermedia  |  Kwartalniki Gremi Media  |  Wyniki finansowe Grupy PTWP  |  Meloradio w kampanii promuje konkurs  |  Carat Polska i K+ Digital wygrywają  |  Sephora wybiera agencję  |  GZM zapłaci za promocję  |  Nowa platforma komunikacyjna Nałęczowianki  |  Business Insider zwalnia ponad jedną piątą pracowników  |  Elon Musk ma udostępnić Groka na rok użytkownikom Telegrama  |  Reporterzy bez Granic z Julią Nawalną uruchamiają kanał telewizyjny Przyszłość Rosji  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: PRASA

Dodano: Grudzień 11, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Laureaci Grand Press 2009

Jury konkursu Grand Press wybrało najlepsze materiały dziennikarskie w br.

W kategorii News zwyciężyli Szymon Jadczak i Maciej Kuciel z programu ”Uwaga!” TVN za materiał ujawniający, że prywatna firma sprowadziła do Polski ponaddwudziestoletnie mięso pochodzące z zapasów szwedzkiej armii, które następnie trafiało m.in. do szkół, przedszkoli i domów dziecka, a nie nadawało się do spożycia. W kategorii Dziennikarstwo śledcze najwyżej oceniono tekst Wojciecha Cieśli (”Dziennik”) pt. ”Jak zarabia Transparency International?”. Autor ujawnił w nim, że obecni szefowie polskiego oddziału Transparency International, pozarządowej organizacji zwalczającej korupcję, prowadzą nieprzejrzystą i nieetyczną działalność związaną m.in. z audytami antykorupcyjnymi. W kategorii Publicystyka wygrał tekst ”Chciałbym być sobą” profesora Jana Hartmana (”Tygodnik Powszechny”), który przekonuje, że poprawa stosunków między Polakami i Żydami zależy od dania głosu w sferze publicznej zarówno antysemityzmowi, jak i antypolonizmowi. Najlepszy reportaż prasowy napisali Piotr Głuchowski i Marcin Kowalski (”Gazeta Wyborcza”). Zwycięski materiał ”Ukochany syn Wielkiego Wodza” odsłania tajemnicę ambasadora Korei Północnej w Polsce, który jest rodzonym synem Kim Ir Sena i bratem przyrodnim Kim Dzong Ila oraz – być może – przyszłym władcą Korei Północnej. Magdalena Skawińska (Program I Polskiego Radia) została nagrodzona za najlepszy reportaż radiowy. Nagrodzony reportaż ”Libacja” wspomina historię imprezy w redakcji ”Przyjaciółki” w czerwcu 1967 roku, która – zmanipulowana – stała się pretekstem do antysemickich wystąpień I sekretarza KC PZPR Władysława Gomułki. Natomiast w reportażu telewizyjnym wygrał ”Kto pokazał tyłek Jaroszewiczowi?” Michała Matysa (TVP 1) o udanym strajku łódzkich włókniarek w 1971 roku. W kategorii Wywiad zwyciężyła Angelika Kuźniak (”Gazeta Wyborcza”) i jej rozmowa pt. ”Przećwiczyłam śmierć” z pisarką Hertą Müller, która opowiada, z jakiej traumy zrodziły się jej książki. W kategorii Dziennikarstwo specjalistyczne nagrodę odebrała Magdalena Grzebałkowska (”Gazeta Wyborcza”) za tekst ”Kocham cię. Zabijmy męża”, opisujący działalność firmy CT Creative Team naciągającej ludzi na wysyłanie drogich SMS-ów, które potrafią zrujnować konto bankowe i życie. Pełna lista nominowanych na Press.pl. Zwycięzcy każdej kategorii dostali czeki równowartości 1 tys. euro. W jury Grand Press 2009 zasiadali: Renata Gluza (”Press”), Magdalena Jethon (Program III Polskiego Radia), Ewa Wanat (Tok FM), Andrzej Jonas (”The Warsaw Voice”), Michał Kobosko (”Dziennik Gazeta Prawna”), Piotr Mucharski (”Tygodnik Powszechny”), Adam Pieczyński (TVN 24), Wojciech Potocki (”Gazeta Pomorska”), Andrzej Skworz (”Press”) i Tadeusz Sołtys (RMF FM). Sponsorzy Grand Press 2009 to: Citroën Polska, operator sieci Plus, Grupa Żywiec SA, BRE Bank SA, Lotnisko Chopina w Warszawie, PKN Orlen SA. Partnerem wspierającym był Press-Service Monitoring Mediów, a technologicznym – WorldIXI Polska SA.

(CP, 11.12.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.