Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Filmowcy porozumieli się co do zasad pracy  |  Rozstrzygnięcie przetargu Velvet Care, który trwał prawie rok  |  Co OpenAI ogłosiło w Krakowie  |  TVP 2 kontynuuje  |  Widownia serialu "Krew z krwi" z Kuleszą  |  TVP ABC liderem  |  Serial "Breslau" trafi do Disney+  |  Pensja prezydenta do wygrania w nowej zabawie  |  Republika zyskuje widzów dzięki kampanii  |  Bank Gospodarstwa Krajowego rozstrzygnął  |  Mediahub  |  Havas Market współpracuje  |  Pasibus wprowadza nowy branding  |  Wiceprezes ds. produktu Yahoo News  |  OpenAI pozostanie organizacją non-profit  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 46 newsów ze świata mediów i reklamy  Nowy numer magazynu "Press" już dostępny w salonach prasowych  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Rozmowa z Wałkuskim, sylwetka Turskiego i pięć lat podcastu Rosiaka – polecamy!  | 

Dział: REKLAMA

Dodano: Grudzień 08, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

SAR podważa badanie Smile Check, a "Press" oraz TNS OBOP bronią jego rzetelności

Zarząd Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR na wczorajszym spotkaniu z dziennikarzami zakwestionował wyniki badania satysfakcji klientów Smile Check 2009. Jego wykonawca, TNS OBOP, oraz miesięcznik "Press", który badanie opublikował, żądają przeprosin.

TNS OBOP i ”Press” zapewniają, że zachowano wszystkie standardy badawcze. Dodatek prezentujący wyniki czwartej edycji badania satysfakcji klientów agencji reklamowych, domów mediowych i agencji interaktywnych – Smile Check 2009 – ukazał się z grudniowym ”Press”. Metodologię i zakres badania opracowali latem br. wspólnie przedstawiciele SAR, ”Press” i TNS OBOP. Następnie członkowie SAR dostarczyli listy klientów do zbadania. Wywiady z klientami, ich analizę oraz opracowanie wyników przeprowadzono od 16 września do 6 listopada br. TNS OBOP przekazywał stan realizacji badań na bieżąco Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR. – Z niejasnych dla nas powodów zarząd SAR wycofał się z badania, gdy ono jeszcze trwało – 4 listopada, na dwa dni przed zakończeniem – informuje Andrzej Skworz, redaktor naczelny ”Press”. Z tego powodu zarząd SAR nie otrzymał ostatecznego raportu z badania. Na wczorajszym spotkaniu z dziennikarzami prezes SAR Anna Lubowska oświadczyła, że ponieważ SAR raportu nie otrzymał, stowarzyszenie dystansuje się od wyników Smile Checka 2009. Jednak w wyświetlanej dziennikarzom prezentacji napisano: ”Zgodnie z raportem nie zrealizowano warunku przebadania 75 proc. agencji zgłoszonych do badania”. Mateusz Galica, dyrektor strategiczny TNS OBOP, oświadcza, że to nieprawda, gdyż instytut zrealizował badanie zgodnie z umową. - Wszystkie warunki zostały spełnione, a ten dotyczący przebadania 75 procent agencji nawet przekroczony, bo przebadaliśmy 76 procent agencji – podkreśla Galica. Redaktor naczelny ”Press” dodaje: – Wczorajsze oświadczenie SAR oznacza właściwie koniec badania Smile Check, nad którym SAR pracował przez cztery lata. Rozumiem, że można wylać dziecko z kąpielą, ale po co je od razu dusić? A za podważanie wiarygodności TNS OBOP oraz ”Press” zarząd SAR będzie musiał nas przeprosić.

(MŁ, 08.12.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.