Grupa niezależnych domów mediowych utworzyła Polski Dom Mediowy

Żeby być bardziej konkurencyjnymi wobec dużych sieciowych domów mediowych, grupa lokalnych niezależnych domów utworzyła Polski Dom Mediowy.
Wspólnie zamierzają walczyć o lepsze warunki cenowe przede wszystkim w biurach reklam telewizji. Dotychczas niektóre z tych firm kupowały reklamę w telewizji dla swoich klientów za pośrednictwem dużych sieciówek. Polski Dom Mediowy tworzą firmy: Equinox, Value Media, TBA, Media Concept, Media Adviser oraz spółki holdingu Media Works. Niewykluczone, że do grupy dołączy Platforma Mediowa Point Group, która uruchomi własny dom mediowy, oraz jeszcze jeden podmiot. Prezesem nowej spółki jest Piotr Wałęski (do 2008 roku szef biura reklamy TV Puls, wcześniej pracował w biurze reklamy TVP i Initiative Warszawa). W zarządzie PDM są Dariusz Kowalski, prezes Equinox i Maciej Hutyra, prezes Value Media. Wałęski liczy, że razem firmom uda się uzyskać warunki zakupu porównywalne z tymi, jakie uzyskują duże domy mediowe, a tym samym przyciągnąć potencjalnych klientów. Przewiduje, że dzięki temu grupie PDM w 2010 roku uda się zdobyć budżety rzędu 250-300 mln zł. Dotychczasowe skonsolidowane przychody wspólników PDM wyniosły w 2008 roku 190 mln zł. Z kolei Hutyra wskazuje, że PDM będzie przeciwwagą dla dużych sieciowych domów, które dzięki przewadze dyktują warunki cenowe i mediom, i klientom. Jak wskazuje PDM we wczorajszym komunikacie prasowym, według ostatniego raportu ZenithOptimedia w pierwszym półroczu br. tylko dwa domy osiągnęły obroty przekraczające 1 mld zł, podczas gdy rok temu taki wynik miały aż cztery domy. W zestawieniu prowadzi Mediaedge:cia z obrotami 1,14 mld zł, drugi jest ZenithOptimedia (1,09 mld zł). Przychody trzeciego domu - Starcomu - wyniosły 897,8 mln zł (w rzeczywistości obroty domów są średnio o połowę niższe, bo media udzielają ogromnych rabatów od ustalonych cen). PDM podkreśla, że w pierwszej piętnastce zestawienia nie ma żadnego niezależnego domu mediowego. Teraz Maciej Hutyra liczy, że lokalne domy dzięki konsolidacji zyskają dodatkowy atut. - W różnych rankingach reklamodawcy chwalą serwis lokalnych firm, lecz jako słabość polskich domów wskazują właśnie mniejszą siłę zakupu - wyjaśnia. PDM będzie proponował reklamodawcom usługi oferowane przez podmioty, które go tworzą. Wałęski kompletuje obecnie zespół PDM. Ma liczyć ok. 10 osób.(MŁ, 27.11.2009)
