Wszystkie edycje "Jak oni śpiewają" dały Polsatowi 221 mln zł z reklam
24.11.2009, 08:51

Ostatnia edycja show "Jak oni śpiewają" w Polsacie gromadziła średnio 2,8 mln widzów. Wpływy reklamowe wszystkich sześciu edycji programu wyniosły 221 mln zł (dane cennikowe bez uwzględnienia rabatów).
Finałowy odcinek show – emitowanego od 12 września do 21 listopada w soboty o godz. 20 – przyciągnął 3,6 mln osób. Średni udział programu w rynku wyniósł 18,8 proc. – mniej niż przy piątej edycji wiosną br. (22,1 proc) i mniej, niż osiągały TVN (28,2 proc., m.in. ”Mam talent”) i TVP 1 (20,3 proc., m.in. pasmo filmowe). Polsat wyprzedził tylko Dwójkę (11 proc., m.in. pasmo filmowe, programy kabaretowe, sport). Najwięcej widzów – 4,5 mln – gromadziła pierwsza edycja ”Jak oni śpiewają”, emitowana wiosną 2007 roku. W kolejnych sezonach widownia zaczęła spadać. Jesienią 2007 roku program przyciągał 4,1 mln widzów. Trzecią edycję, wiosną ub.r., oglądało średnio 3,6 mln osób, czwartą, jesienią ub.r. – 3,2 mln, a piątą, wiosną br. – 3,1 mln. Natomiast pod względem wpływów reklamowych najlepsze były edycje druga i trzecia, przy których cennikowe przychody Polsatu wyniosły odpowiednio 48 mln zł i 47,9 mln zł. Najmniejsze wpływy stacja zanotowała w br.: wiosną wyniosły 23,8 mln zł, a jesienią - 23,7 mln zł. W sumie przez trzy lata ze sprzedaży reklam przy ”Jak oni śpiewają” Polsat uzyskał cennikowo 221 mln zł. Perłowy Mikrofon ostatniej edycji ”Jak oni śpiewają” przypadł Krzysztofowi Respondkowi. Dane AGB Nielsen Media Research.(RUT, 24.11.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
