Chaotyczna komunikacja rządu podczas powodzi  |  Kolejna dotacja dla mediów publicznych  |  PKO Bank Polski prowadzi przetarg  |  Oglądalność programu "Ewa Bugała. Wszystko jasne" w Republice  |  Październikowy cennik TVP  |  Szef wydawców online w „Dzienniku Bałtyckim”  |  Widownia "Totalnych remontów Szelągowskiej" w TVN  |  Dwutygodnik „Tina” w odświeżonej formule  |  Data premiery serialu z Blanką Lipińską w Prime Video  |  Ramówka AXN Spin z programami lifestylowymi i seriami true-crime  |  Główny wydawca wideo w serwisie Goniec.pl  |  Carat (Dentsu Polska) wygrywa przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o zmianie klimatu  |  Cut The Mustard  |  GoldenSubmarine wprowadza usługę  |  Gary Jones po sześciu latach stracił stanowisko naczelnego "Daily Express"  |  Amazon wprowadza obowiązek pracy stacjonarnej w pełnym wymiarze  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Chaotyczna komunikacja rządu podczas powodzi  |  Kolejna dotacja dla mediów publicznych  |  PKO Bank Polski prowadzi przetarg  |  Oglądalność programu "Ewa Bugała. Wszystko jasne" w Republice  |  Październikowy cennik TVP  |  Szef wydawców online w „Dzienniku Bałtyckim”  |  Widownia "Totalnych remontów Szelągowskiej" w TVN  |  Dwutygodnik „Tina” w odświeżonej formule  |  Data premiery serialu z Blanką Lipińską w Prime Video  |  Ramówka AXN Spin z programami lifestylowymi i seriami true-crime  |  Główny wydawca wideo w serwisie Goniec.pl  |  Carat (Dentsu Polska) wygrywa przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o zmianie klimatu  |  Cut The Mustard  |  GoldenSubmarine wprowadza usługę  |  Gary Jones po sześciu latach stracił stanowisko naczelnego "Daily Express"  |  Amazon wprowadza obowiązek pracy stacjonarnej w pełnym wymiarze  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Chaotyczna komunikacja rządu podczas powodzi  |  Kolejna dotacja dla mediów publicznych  |  PKO Bank Polski prowadzi przetarg  |  Oglądalność programu "Ewa Bugała. Wszystko jasne" w Republice  |  Październikowy cennik TVP  |  Szef wydawców online w „Dzienniku Bałtyckim”  |  Widownia "Totalnych remontów Szelągowskiej" w TVN  |  Dwutygodnik „Tina” w odświeżonej formule  |  Data premiery serialu z Blanką Lipińską w Prime Video  |  Ramówka AXN Spin z programami lifestylowymi i seriami true-crime  |  Główny wydawca wideo w serwisie Goniec.pl  |  Carat (Dentsu Polska) wygrywa przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o zmianie klimatu  |  Cut The Mustard  |  GoldenSubmarine wprowadza usługę  |  Gary Jones po sześciu latach stracił stanowisko naczelnego "Daily Express"  |  Amazon wprowadza obowiązek pracy stacjonarnej w pełnym wymiarze  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: WYWIADY

Dodano: Październik 13, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Złoto za hand made

Rozmowa z Martinem Wintherem, senior art directorem w Change Communications, którego reklamę prasową tuszu Max Factor (Procter & Gamble) nagrodzono Złotym Bębnem na zakończonym w weekend 16. Międzynarodowym Festiwalu Reklamy w Portorożu

Reklama Pańskiego autorstwa nie przypomina znanych mi reklam kosmetyków dla kobiet. To właściwie rysunek. Zamiast w piśmie kobiecym, widziałabym ją raczej w dobrej galerii.
O to właśnie chodziło, by była inna niż te przedstawiające ładną kobietę, przygotowywane w Photoshopie. Chciałem uzyskać efekt hand made, dlatego sam ją narysowałem. Kobiety malują przecież rzęsy ręcznie. Tusz Max Factor daje efekt grubszych i dłuższych rzęs. Starałem się to podkreślić, wręcz to przerysowałem.


A klient nie kręcił nosem, że to może zbyt abstrakcyjny pomysł?

Klientowi pomysł bardzo się podobał. Pomógł mi też team, z którym pracowałem w Leo Burnett (pomysł na kreację powstał ponad rok temu, kiedy Winther pracował w agencji Leo Burnett – przyp. red.). Bez tego wsparcia nie byłoby nagrody. To agencja Leo Burnett zgłosiła reklamę tuszu do konkursu.


Można powiedzieć, że w Portorożu ma Pan już wyrobioną markę.

To cieszy, że co roku prace, które tworzyłem lub współtworzyłem, zostają zauważone. W zeszłym roku z Michaelem White’em i Jarkiem Wiewiórskim z Leo Burnett zdobyliśmy złoto za reklamę środka na komary firmy Bros. Rok wcześniej dostaliśmy Złoty Zegarek z kampanię dla Ikei ”Lepsze życie zaczyna się w domu”. W 2006 roku dostaliśmy Srebrny Bęben za reklamy dla Fundacji Nasza Ziemia. Było też Grand Prix za reklamę Viziru w 2000 roku. W sumie zebrało się 12 nagród. Ale byłbym naprawdę szczęśliwy, gdybym miał na koncie 12 canneńskich Lwów.


Z takim portfolio drzwi większości agencji reklamowych w tej części Europy powinny stać przed Panem otworem. Tymczasem w ciągu tego roku pracował Pan już w trzech agencjach. Z Leo Burnett przeszedł Pan do Euro RSCG, a od początku października pracuje Pan w Change Communications. Nie może Pan sobie znaleźć miejsca?
Nie, to złe wrażenie. Praca w Change to przemyślany wybór. Mam poczucie, że tu będę mógł cieszyć się tym, co robię. Wykorzystać i rozwijać swój talent. Tworzyć reklamę na naprawdę dobrym poziomie. Z ludźmi, którzy myślą podobnie jak ja. Pracuję choćby z Jakubem Zieleckim, z którym współpracowałem już w Leo Burnett.


Change zatrudnia sporo utytułowanych kreatywnych. To może być twórcze, ale też przeszkadzać, bo trudno zapanować nad tyloma indywidualnościami.
Po kilku dniach pracy w Change odbieram dobre wibracje. Ludzie w zespole czują presję, że skoro zdobywali wcześniej nagrody, to tak trzeba trzymać.

Rozmawiała Magdalena Łukasiuk

News:
Golden Drum za reklamę prasową dla Leo Burnett Warszawa

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.