Paweł Paluch znowu prokurentem TVP
Paweł Paluch, który w poniedziałek wrócił na stanowisko szefa marketingu Telewizji Polskiej, od środy jest też prokurentem spółki.
Poprzednio pełnił tę funkcję przy jednoosobowym zarządzie Piotra Farfała od 7 kwietnia do 3 lipca br. (również kierując marketingiem). Farfał zwolnił go dyscyplinarnie po zmianie układu sił w radzie nadzorczej. W komunikacie biura prasowego TVP podano wtedy, że powodem zwolnienia było ”nieuprawnione powoływanie się przez prokurenta na rzekome stanowisko p.o. prezesa (...) dotyczące kwestii programowych. Paweł Paluch próbował wymusić na dyrektorze jednej z anten realizację audycji, która nie zyskała formalnej akceptacji zarządu”. Według komunikatu Farfał ”postawił prokurentowi zarzut ciężkiego naruszenia obowiązków pracowniczych”. Teraz funkcję prokurenta powierzyli Paluchowi następcy Farfała: Bogusław Szwedo i Małgorzata Wiśnicka-Hińcza – oddelegowani do zarządu przez radę nadzorczą. Będzie mógł podpisywać umowy w imieniu TVP albo wspólnie z dwoma członkami zarządu (docelowo zarząd TVP ma być czteroosobowy), albo z prezesem i członkiem zarządu. Paweł Paluch w latach 2006-2007, za prezesury Bronisława Wildsteina, był dyrektorem biura marketingu i promocji TVP. Pierwszy raz wrócił na Woronicza w lutym br., a drugi – 5 października, zostając dyrektorem biura zarządzania programem i marketingiem.(RUT, 13.10.2009)
