Łeb PR
PR-owcy dyskutowali o wizerunku branży i nagrodzili profesora Jerzego Olędzkiego nagrodą Łeb PR.
Jerzy Olędzki jest kierownikiem Międzyzakładowej Pracowni Marketingu Medialnego i Public Relations w Instytucie Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Nagrodę Łeb PR wręczono mu podczas konferencji ”Public relations w życiu publicznym” zorganizowanej przez Polskie Stowarzyszenie Public Relations i Uniwersytet Warszawski. Nominowani do nagrody byli również: Ewa Hope z Politechniki Gdańskiej, Marek Skała, Paweł Trochimiuk - prezes agencji Partner of Promotion i Związku Firm Public Relations, Marek Wróbel - prezes agencji Neuron i Fundacji Internetpr.pl. Łeb PR przyznawana jest za całokształt dokonań i pracę na rzecz branży public relations w Polsce. Do tej pory laureatami nagrody byli prof. Krystyna Wójcik, Piotr Czarnowski, prof. Ryszard Ławniczak i Paweł Biedziak.
Podczas konferencji PR-owcy dyskutowali m.in. o strategii walki o dobry wizerunek branży PR. Związek Firm PR zaprezentował raport z badań przeprowadzonych przez Press Service: ”PR w ustach polityków w 2009” – To kolejne po liście otwartym, i nie ostatnie, działanie, które ma na celu zmianę wizerunku naszej branży – mówi Paweł Trochimiuk. Z raportu wynika, że najczęściej public relations kojarzone jest przez polityków z manipulacją, sztuczką, zamieszaniem. Politykami, którzy najczęściej wypowiadali się w kontekście PR w ciągu ostatnich pięciu miesięcy, byli: Jacek Kurski, Ryszard Czarnecki, Lech Kaczyński.
(JS)