Chaotyczna komunikacja rządu podczas powodzi  |  PKO Bank Polski prowadzi przetarg  |  Oglądalność programu "Ewa Bugała. Wszystko jasne" w Republice  |  Październikowy cennik TVP  |  Szef wydawców online w „Dzienniku Bałtyckim”  |  Widownia "Totalnych remontów Szelągowskiej" w TVN  |  Dwutygodnik „Tina” w odświeżonej formule  |  Data premiery serialu z Blanką Lipińską w Prime Video  |  Ramówka AXN Spin z programami lifestylowymi i seriami true-crime  |  Główny wydawca wideo w serwisie Goniec.pl  |  Carat (Dentsu Polska) wygrywa przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o zmianie klimatu  |  Cut The Mustard  |  GoldenSubmarine wprowadza usługę  |  Gary Jones po sześciu latach stracił stanowisko naczelnego "Daily Express"  |  Amazon wprowadza obowiązek pracy stacjonarnej w pełnym wymiarze  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Chaotyczna komunikacja rządu podczas powodzi  |  PKO Bank Polski prowadzi przetarg  |  Oglądalność programu "Ewa Bugała. Wszystko jasne" w Republice  |  Październikowy cennik TVP  |  Szef wydawców online w „Dzienniku Bałtyckim”  |  Widownia "Totalnych remontów Szelągowskiej" w TVN  |  Dwutygodnik „Tina” w odświeżonej formule  |  Data premiery serialu z Blanką Lipińską w Prime Video  |  Ramówka AXN Spin z programami lifestylowymi i seriami true-crime  |  Główny wydawca wideo w serwisie Goniec.pl  |  Carat (Dentsu Polska) wygrywa przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o zmianie klimatu  |  Cut The Mustard  |  GoldenSubmarine wprowadza usługę  |  Gary Jones po sześciu latach stracił stanowisko naczelnego "Daily Express"  |  Amazon wprowadza obowiązek pracy stacjonarnej w pełnym wymiarze  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Chaotyczna komunikacja rządu podczas powodzi  |  PKO Bank Polski prowadzi przetarg  |  Oglądalność programu "Ewa Bugała. Wszystko jasne" w Republice  |  Październikowy cennik TVP  |  Szef wydawców online w „Dzienniku Bałtyckim”  |  Widownia "Totalnych remontów Szelągowskiej" w TVN  |  Dwutygodnik „Tina” w odświeżonej formule  |  Data premiery serialu z Blanką Lipińską w Prime Video  |  Ramówka AXN Spin z programami lifestylowymi i seriami true-crime  |  Główny wydawca wideo w serwisie Goniec.pl  |  Carat (Dentsu Polska) wygrywa przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o zmianie klimatu  |  Cut The Mustard  |  GoldenSubmarine wprowadza usługę  |  Gary Jones po sześciu latach stracił stanowisko naczelnego "Daily Express"  |  Amazon wprowadza obowiązek pracy stacjonarnej w pełnym wymiarze  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: WYWIADY

Dodano: Czerwiec 03, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Poczuć polski smaczek

Rozmowa z Fionnualą Sweeney, dziennikarką telewizji CNN

Osiem miesięcy po emisji cyklu ”Eye on Poland” wróciliście, by robić kolejne programy o Polsce. To ciekawy temat dla widzów CNN?
Bardzo. W październiku ubiegłego roku przez tydzień pokazywaliśmy z Polski materiały, które normalnie nie trafiłyby do kanału informacyjnego, bo nie są newsem. Chcieliśmy wtedy przybliżyć Polskę naszym widzom. Teraz realizujemy projekt ”Autumn of Change”, w którym chcemy pokazać zmiany, jakie zaszły w Europie Środkowo-Wschodniej w 1989 roku. Tutaj Polska jest już newsem.

Emitowane przez tydzień materiały wystarczą, żeby pokazać widzom, jak doszło do obalenia komunizmu i przedstawić współczesną Polskę?
Większość krajów dostaje u nas na antenie tylko dwie minuty. Więc tygodniowy cykl programów to bardzo wiele. Daje szansę, żeby poczuć ten polski smaczek.

Pani go poczuła?
Jestem w Polsce już trzeci raz i za każdym razem poznaję ją lepiej. Pierwszy raz przyjechałam, gdy zawalił się dach hali w Katowicach (katastrofa w hali Międzynarodowych Targów Katowickich w styczniu 2006 roku – przyp. red.). To była wielka tragedia. W ubiegłym roku zobaczyłam więcej, choć relacje z Polski przesłonił trochę kryzys na światowych giełdach.

Jak liczna ekipa CNN przyjechała z Panią do Polski?
Ponad 20 osób. Nadawanie programów z Polski nie różni się od pracy w Europie Zachodniej. Ale większość materiałów filmowych do tego cyklu nakręciliśmy wcześniej.

Jakoś specjalnie przygotowywała się Pani do robienia relacji z naszego kraju?
Dużo czytałam o Polsce i przemianach ustrojowych 1989 roku. Nie oglądałam jednak polskiej telewizji, bo nie znam języka.

Współpracujecie przy tym projekcie z polskimi mediami?
Stale współpracujemy z Polsatem i portalem Onet.pl. W przygotowaniach i researchu do programów brali też udział Polacy z ekipy CNN.

Rozmawiała Elżbieta Rutkowska

...

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.