Będą bajki w TVN Style

Grupa TVN poszerza ofertę o programy dla dzieci – od czerwca w ramówce TVN Style pojawi się pasmo bajkowe.
– Grupa TVN nie miała dotąd w ofercie programów skierowanych do dzieci. To potencjalna nisza do zagospodarowania. Wielu reklamodawców potrzebuje komunikacji z dziećmi i ich rodzicami –mówi Piotr Bieńko, commercial director z domu mediowego Universal McCann. Marcin Winkler, group account director w Macroscope OMD, zauważa: – Dużą część widzów TVN Style stanowią matki małych dzieci, dla których nie było dotąd programów w ramówce tej stacji. Winkler ma jednak wątpliwości, czy emitowanie przez TVN Style bajek zwróci się stacji. – Grupy dziecięce należą do tanich, więc reklamodawcy mogą oczekiwać od TVN Style podobnego kosztu dotarcia do klienta, jak w kanałach dla dzieci. Natomiast Grupa TVN, kierując swoje kanały tematyczne do widza wielkomiejskiego, może chcieć oczekiwać większych zysków – mówi Winkler. Pasmo ”Pluszakowe bajki” emitowane będzie dwa razy dziennie: od 7 do 8 oraz od 19 do 20; w soboty i niedziele poranny blok ma trwać pół godziny dłużej. Sergiusz Geller, media manager w domu mediowym MPG, zwraca uwagę na porę emisji wieczornego pasma. – Ciężko jest walczyć właśnie z ”Wiadomościami” o 19.30 czy innymi programami o tej porze o dorosłą grupę celową, tak więc szukanie innej, w tym przypadku dziecięcej, jest ciekawym rozwiązaniem. Pasmo bajkowe adresowane będzie do dzieci w wieku przedszkolnym. W sumie prezentowanych w nim ma być 13 bajek, m.in. ”Hello, Kitty”, ”Magiczna uliczka”, ”Miś Bruno” i ”Mała Lulu”. Większość kreskówek będzie dubbingowana. W planach jest kolejna własna produkcja animowana stacji (po ”Przytulakach” z 2006 roku). TVN Style chce też pokazywać niebawem wybraną bajkę po angielsku, co ma pomagać w nauce języka. ”Pluszakowe bajki” promowane będą w pismach Egmont Polska, na antenie TVN-u oraz podczas eventu z okazji Dnia Dziecka na pl. Zamkowym w Warszawie. Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research, między 1 stycznia a 14 maja br. udział TVN Style w rynku telewizyjnym wynosił 0,42 proc. W tym samym okresie ub.r. kształtował się na poziomie 0,38 proc., a w 2007 roku – 0,35 proc.(KOZ, 18.05.2009)
