Chaotyczna komunikacja rządu podczas powodzi  |  PKO Bank Polski prowadzi przetarg  |  Oglądalność programu "Ewa Bugała. Wszystko jasne" w Republice  |  Październikowy cennik TVP  |  Szef wydawców online w „Dzienniku Bałtyckim”  |  Widownia "Totalnych remontów Szelągowskiej" w TVN  |  Dwutygodnik „Tina” w odświeżonej formule  |  Data premiery serialu z Blanką Lipińską w Prime Video  |  Ramówka AXN Spin z programami lifestylowymi i seriami true-crime  |  Główny wydawca wideo w serwisie Goniec.pl  |  Carat (Dentsu Polska) wygrywa przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o zmianie klimatu  |  Cut The Mustard  |  GoldenSubmarine wprowadza usługę  |  Gary Jones po sześciu latach stracił stanowisko naczelnego "Daily Express"  |  Amazon wprowadza obowiązek pracy stacjonarnej w pełnym wymiarze  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Chaotyczna komunikacja rządu podczas powodzi  |  PKO Bank Polski prowadzi przetarg  |  Oglądalność programu "Ewa Bugała. Wszystko jasne" w Republice  |  Październikowy cennik TVP  |  Szef wydawców online w „Dzienniku Bałtyckim”  |  Widownia "Totalnych remontów Szelągowskiej" w TVN  |  Dwutygodnik „Tina” w odświeżonej formule  |  Data premiery serialu z Blanką Lipińską w Prime Video  |  Ramówka AXN Spin z programami lifestylowymi i seriami true-crime  |  Główny wydawca wideo w serwisie Goniec.pl  |  Carat (Dentsu Polska) wygrywa przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o zmianie klimatu  |  Cut The Mustard  |  GoldenSubmarine wprowadza usługę  |  Gary Jones po sześciu latach stracił stanowisko naczelnego "Daily Express"  |  Amazon wprowadza obowiązek pracy stacjonarnej w pełnym wymiarze  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Chaotyczna komunikacja rządu podczas powodzi  |  PKO Bank Polski prowadzi przetarg  |  Oglądalność programu "Ewa Bugała. Wszystko jasne" w Republice  |  Październikowy cennik TVP  |  Szef wydawców online w „Dzienniku Bałtyckim”  |  Widownia "Totalnych remontów Szelągowskiej" w TVN  |  Dwutygodnik „Tina” w odświeżonej formule  |  Data premiery serialu z Blanką Lipińską w Prime Video  |  Ramówka AXN Spin z programami lifestylowymi i seriami true-crime  |  Główny wydawca wideo w serwisie Goniec.pl  |  Carat (Dentsu Polska) wygrywa przetarg  |  Potrzebna agencja do kampanii o zmianie klimatu  |  Cut The Mustard  |  GoldenSubmarine wprowadza usługę  |  Gary Jones po sześciu latach stracił stanowisko naczelnego "Daily Express"  |  Amazon wprowadza obowiązek pracy stacjonarnej w pełnym wymiarze  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 37 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku września w kioskach także nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Parafianowicz, sylwetka Piętki, czy Mróz pisze sam? Polecamy!  | 

Dział: WYWIADY

Dodano: Kwiecień 28, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Inwazyjna reklama to spam

Rozmowa z Matiasem Palm-Jensenem, przewodniczącym jury Polskiego Konkursu Reklamy KTR 2009, założycielem sztokholmskiej agencji interaktywnej Farfar (Grand Prix w kategorii Cyber na Cannes Lions w 2007 za kampanię „Diesel: The Heidies”).

W kampanii „Diesel: The Heidies” marki Diesel dwie atrakcyjne dziewczyny porywają sprzedawcę bielizny Diesel oraz jego towar i barykadują się w pokoju hotelowym. Akcję można było śledzić na żywo przez pięć dni na stronie internetowej firmy. Tak dzisiaj ma wyglądać kampania w Internecie?

W „Diesel: The Heidies” jako nośnika reklamowego użyliśmy strony domowej Diesel.com, którą podpięliśmy pod YouTube. Dzięki temu niektóre fragmenty transmisji live wygenerowały po kilkaset tysięcy wyświetleń i uplasowały nas na szczycie rankingów oglądalności YouTube. Oczywiście zasięg jest bardzo ważny, ale przygotowując kampanię internetową należy pamiętać o tym, żeby zaoferowany produkt był przygotowany na jak najwyższym poziomie artystycznym i merytorycznym. Tylko wtedy jest gwarancja, że ludzie będą o niej rozmawiać oraz dzielić się nią w sieci. Reklama w Internecie ma wywołać dyskusję. Dobra kampania ma doprowadzić do tego, że rozmawia się o niej na ulicy wśród znajomych, że użytkownicy sieci poruszą jej wątek na czacie, a blogerzy na swoim blogu. Dlatego nie zgadzam się, kiedy przyjaciele z branży podkreślają za każdym razem „Content is king”. Odpowiadam im, że w kampaniach interaktywnych „Conversation is king”.

Ile Diesel wydał na „The Heidies”?

Nie mogę podać liczb, ale wydatki stanowiły zaledwie 10 procent sumy, jaką należałoby przeznaczyć na podobną kampanię w mediach drukowanych. A emisja jednego spotu w telewizji kosztuje tyle, ile przygotowanie „The Heidies”.

Reklamy graficzne i reklamy w wyszukiwarkach też są tak skuteczne?

Moim zdaniem te formaty są już przestarzałe. W ogóle model funkcjonowania mediów cyfrowych oparty o wykupione kampanie za chwilę się zmieni. Przyszłością mediów cyfrowych będą strony domowe, gdzie obecnie nie umieszcza się reklam, ale już niedługo i one wypracują swój model biznesowy.

A reklama inwazyjna, czyli wszelkiego rodzaju wyskakujące okienka?

Nie sądzę, że to w ogóle działa. Mogę obiecać, że nigdy żaden mój kontent nie zostanie w taki sposób wykorzystany. Gdybym dostał zlecenie na realizację inwazyjnego formatu, odmówiłbym. To spam, który niczym reklama w telewizji, pojawia się w najmniej oczekiwanym momencie i przerywa ulubiony film. Jedynym słusznym formatem reklamy w Internecie, jest ten, który świadomie możesz sam wybrać, klikając na niego.

Rozmawiał Łukasz Kłosowski

 

...

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.