Dział: WYWIADY

Dodano: Kwiecień 01, 2009

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Canal+ myśli o kanałach bezpłatnych

Rozmowa z Bertrandem Le Guern, prezesem spółki Canal+ Cyfrowy

W tym miesiącu kończy się konkurs na zagospodarowanie MUX 1. Jak się zmieni polski rynek telewizyjny po jego uruchomieniu?
Pierwszy mulitpleks prawdopodobnie nie zmieni dużo. Rynek rozszerzy się dopiero po uruchomieniu drugiego i trzeciego. Wtedy liczba bezpłatnych kanałów wzrośnie czterokrotnie. I widzowie, i reklamodawcy będą mieli większy wybór. Wzrośnie znaczenie jakości ramówki. Dziś cztery ogólnopolskie anteny powielają podobne schematy, ale kiedy będzie ich kilkanaście, rynek wymusi większą różnorodność.

W jakim zakresie w procesie cyfryzacji chce uczestniczyć Canal+?
Na pewno weźmiemy udział w konkursie na drugi multipleks. Chcielibyśmy też być jego operatorem, jeżeli będzie to operator aktywny, czyli taki, który będzie mógł dobierać programy.

Udostępnicie bezpłatne kanały na multipleksie?
Tak, choć nie będą to te same stacje, co w ofercie płatnej, która pozostanie naszym głównym źródłem przychodów. Myślimy o stworzeniu jednego lub dwóch kanałów do DVB-T. Niewykluczone, że będą to mutacje kanałów już istniejących.

Na przykład MiniMini poszerzone o część familijną?
To jedno z możliwych źródeł inspiracji. Jesteśmy na etapie projektów.

Czy naziemna telewizja cyfrowa osłabi pozycję platform cyfrowych?

Nie okopujemy się na pozycjach. Konkurencyjny rynek mobilizuje – i to bardzo dobrze. Poza tym, uczestnicząc w DVB-T, uzyskamy nowe źródła przychodów.

Wydaje się, że Cyfra+, postrzegana jako najbardziej luksusowa platforma satelitarna na polskim rynku, nie ma dużych szans w wojnie cenowej z konkurencją?
Wojna cenowa to nie jest najlepsza droga – zawsze obraca się w końcu przeciwko sprzedającym. Będziemy walczyć. Należy jednak pamiętać, że są inne sposoby konkurowania niż cena. Można konkurować ofertą i innowacyjnością.

Na rynku platform satelitarnych, licząc TP SA, mamy czterech graczy. Sądzi Pan, że dojdzie do przejęć?
Przejęć się nie zapowiada. Ale jeśli pojawi się szansa – jesteśmy gotowi. Mamy solidną pozycję finansową, nie jesteśmy zadłużeni i mamy dużo gotówki. Cyfra+ na pewno nie jest na sprzedaż.

Jesteście zainteresowani akwizycjami poza platformami? Do kupienia są chociażby udziały w telewizji Puls?
Puls będzie miał częstotliwości na pierwszym multipleksie, ale taniej jest przygotować dwa nowe kanały tematyczne na drugi multipleks, niż angażować się w uniwersalną telewizję z taką infrastrukturą jak Puls.

Rozmawiała Elżbieta Rutkowska

(01.04.2009)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.