TVP Sport i TVP Info w Cyfrowym Polsacie

Oferta platformy satelitarnej Cyfrowy Polsat zostanie poszerzona o TVP Sport i TVP Info.
To efekt podpisanej wczoraj umowy Telewizji Polskiej SA z Cyfrowym Polsatem SA, dzięki której jego abonenci będą mogli oglądać również te dwa kanały telewizji publicznej (wcześniej dostępne były już TVP 1 i TVP 2). Wartości transakcji ani TVP, ani Cyfrowy Polsat nie ujawniają. Nie podają także, na jak długo podpisano porozumienie. – To wieloletnia umowa – mówi tylko Dominik Libicki, prezes platformy. Informuje natomiast, że TVP Sport i TVP Info pojawią się w ofercie Cyfrowego Polsatu dziś lub najpóźniej w poniedziałek. TVP Sport zostanie dołączony do pakietu Sport, w którym znajdują się Eurosport 2, Polsat Sport Extra, Extreme Sports i ESPN Classic. Zestaw tych kanałów dostępny jest także dla abonentów pakietów Relax Mix, Relax Mix + HBO oraz Super Film. Natomiast TVP Info będą mogli oglądać wszyscy klienci platformy w ramach trzech pakietów podstawowych: Mini, Mini Max oraz Familijny. Olga Zomer, rzeczniczka Cyfrowego Polsatu, pytana, dlaczego abonentom nie zostaną udostępnione TVP Historia i TVP HD, informuje: – Będą one przedmiotem dalszych rozmów pomiędzy przedstawicielami TVP i Cyfrowego Polsatu. Kanały tematyczne TVP w Cyfrowym Polsacie miały się pojawić już wcześniej. Libicki latem ub.r. w rozmowie z ”Rzeczpospolitą” mówił, że warunki umowy zatwierdził zarząd i dział prawny publicznego nadawcy. ”Z niewiadomych powodów do dziś TVP nie podpisała tej umowy” – opowiadał wtedy. Wówczas TVP zaprzeczała, żeby jakakolwiek umowa została wynegocjowana. TVP Sport w najbliższym czasie ma się znaleźć także w ofercie Cyfry+, o czym na początku br. na łamach ”Tygodnika Żużlowego” informował Jarosław Idzi, zastępca dyrektora ds. programowych kanału. Przedstawiciele platformy potwierdzają, że rozmowy są prowadzone. TVP Sport jest już dostępny dla abonentów platformy N. Kanał oglądać można również w sieciach kablowych. TVP Info oferowane jest też drogą naziemną. Cyfrowy Polsat jest największą platformą satelitarną w Polsce pod względem liczby abonentów (2,7 mln na koniec ub.r.). Cyfra+ ma 1,38 mln klientów (też na koniec ub.r.), a platforma N – 532 tys. (dane z końca lutego br.).(KOZ, 20.03.2009)
