Piątkowe odcinki ”Na dobre i na złe” w TVP 2 zarabiają lepiej niż niedzielne
27.01.2009, 08:20
Emitowane w piątki premierowe odcinki serialu ”Na dobre i na złe” przynoszą TVP 2 większe wpływy reklamowe niż niedzielne powtórki, które mają większą widownię.
Dwójka emituje ”Na dobre i na złe” od listopada 1999 roku – w niedziele o godz. 16. Od 9 stycznia br. przeniosła premierowe odcinki na piątki o 20, w starym paśmie zostawiając powtórki. W rozmowie z ”Presserwisem” w listopadzie ub.r. dyrektor TVP 2 Wojciech Pawlak tłumaczył, że zmiana ma zwiększyć przychody reklamowe z serialu. Po trzech piątkowych odcinkach ”Na dobre i na złe” przyniosło 1,7 mln zł z reklam – średnio 580 tys. zł na odcinek (dane nie uwzględniają rabatów). To więcej, niż premierowe odcinki zarabiały w niedziele w tym okresie ub.r. (410 tys. zł za odcinek) i więcej, niż zarabiają w tym roku niedzielne powtórki (430 tys. zł). Serial generuje w piątki większe przychody, mimo że ma mniej widzów niż w niedziele. Pierwsze trzy piątkowe odcinki gromadziły średnio 4,6 mln widzów (w tym okresie niedzielne powtórki oglądało średnio 5 mln osób, a niedzielne premiery w analogicznym okresie ub.r. – 6,4 mln). Dwójka była w czasie emisji ”Na dobre i na złe” liderem pasma – 27,96 proc. udziału w rynku (23,22 proc. w grupie 16-49). Jedynka – m.in. serial ”Crusoe” – miała 21,42 proc. (19,98 proc.), TVN – m.in. pasmo filmowe – 14,86 proc. (18 proc.), Polsat – pasmo filmowe – 13,90 proc. (18,02 proc.). W niedziele br. serial dawał TVP 2 36,75 proc. udziału w rynku (35,56 proc. w grupie komercyjnej), a w ub.r. – 46,24 proc. (41,10 proc.). W wiosennej ramówce Dwójki premierowe odcinki ”Na dobre i na złe” nadal mają być emitowane w piątki. Dane: AGB Nielsen Media Research.(RUT, 27.01.2009)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
