"Wprost" zmienia się od poniedziałku

Tygodnik "Wprost" (AWR "Wprost") w najbliższy poniedziałek ukaże się w nowej makiecie i ze zmienioną zawartością merytoryczną.
Inne rozłożenie akcentów ma podkreślać podtytuł pisma ”Polska – Świat – Cywilizacja”. Pojawią się w nim nowe działy i rubryki, m.in.: Społeczeństwo, Biznes, Zdrowie i Medycyna, Style i Trendy, Sport, Diagnoza Wprost, Nauka i Technologie, Podróże, Galeria Wprost, Wprost na weekend oraz Motoryzacja. W związku z rozbudową treści tygodnik zwiększy objętość do 168 stron (obecnie 146). Pojawią się też nowi autorzy, np. wśród stałych felietonistów Edward Lucas z ”The Economist”. Zmieni się logotyp pisma, jego szata graficzna i czcionki. – Celem relaunchu jest odświeżenie marki, zmiana wizerunku pisma i wzrost sprzedaży tygodnika. Rozszerzenie tematyki prezentowanej na łamach tygodnika jest odpowiedzią na oczekiwania czytelników naszego segmentu – mówi Amadeusz Król, dyrektor generalny AWR ”Wprost”. W grudniu nakład tygodnika wzrośnie do 290 tys. egz. (średni nakład jednorazowy wg ZKDP w okresie styczeń–wrzesień br. to 213 052 egz.). Nie zmieni się natomiast cena (4,50 zł). Zmiany w tygodniku wspiera ogólnopolska kampania wizerunkowa. Pierwszą odsłoną kampanii jest akcja teaserowa na nośnikach reklamy zewnętrznej, wykorzystująca cytaty z Horacego, Francisa Bacona i Stanisława Jerzego Leca. W poniedziałek rozpocznie się drugi etap – promocja w mediach wykorzystująca hasło ”Warto się zmieniać!”. Reklamy pojawią się w telewizji (TVP 1, TVP 2, Polsat, TVN, TVN 24, TVN CNBC Biznes, TV Biznes), radiu (Program I i III Polskiego Radia, Radio Zet), prasie (”Gazeta Prawna”, ”Manager Magazin”, ”Playboy”), Internecie (Gazeta.pl, Wirtualna Polska, Bankier.pl, Goldenline), na nośnikach reklamy zewnętrznej (citylighty, siatki wielkoformatowe; autobusy, wiaty przystankowe) oraz punkty sprzedaży prasy. Kampania potrwa do końca roku. Działania promocyjne obejmą też akcje specjalne, w ramach których w Warszawie, Poznaniu, Łodzi, Krakowie i we Wrocławiu będą rozdawane specjalnie przygotowane publikacje ”Wprost w pigułce”. Jest to 8-stronicowa broszura, zawierająca fragmenty wybranych artykułów ze zmienionego tygodnika. Wydawca chce, by jak największa liczba osób czytających prasę miała możliwość zapoznania się z nowym ”Wprost”. W ciągu dwóch tygodni zostanie rozdanych łącznie 1,1 mln egz. ”Wprost w pigułce”. Relaunch wspierał strategicznie butik konsultingowy Stars. Za kreację spotu odpowiada agencja reklamowa GonnaBe, a czasy telewizyjne zakupił ZenithOptimedia Group. Średnie rozpowszechnianie płatne razem ”Wprost” od stycznia do września wyniosło 112 226 egz. (dane ZKDP).
(AW, 27.11.2008)
