Vectra zmienia hasło na potrzeby kampanii w Pile
Po proteście konkurencji sieć kablowa Vectra zmieniła hasło reklamowe promujące wprowadzenie usługi telewizyjnej w Pile.
Pod koniec października br. Vectra zaczęła świadczyć usługę telewizji cyfrowej w Pile, promując ją hasłem ”Jedyna prawdziwa telewizja cyfrowa w Pile”. – Hasło jest kłamliwe i wprowadza klientów w błąd – tłumaczy Paweł Kądziela, dyrektor marketingu sieci kablowej Asta-net, która od dwóch lat oferuje telewizję cyfrową. Jego firma złożyła w poniedziałek skargę do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta w tej sprawie. W poznańskiej delegaturze UOKiK-u potwierdziliśmy, że pismo operatora wpłynęło i czeka na rozpatrzenie. – Jeśli w hasłach reklamowych pojawiają się takie określenia jak ”jedyna” czy ”najlepsza”, a firma nie jest w stanie tego udokumentować, może zostać naruszona ustawa o nieuczciwych praktykach rynkowych – tłumaczy Magdalena Cieloch, rzeczniczka prasowa Urzędu. Wczoraj Krzysztof Stefaniak, rzecznik Vectry, oświadczył, że w środę operator zaczął się posługiwać w Pile nowym hasłem, które brzmi: ”Prawdziwa telewizja cyfrowa w Pile”. Według naszych informacji do początku przyszłego tygodnia potrwa wymiana materiałów reklamowych. ”Wyznajemy zasadę uczciwej konkurencji, dlatego podjęliśmy odpowiednie kroki, aby zmodyfikować hasło reklamowe tak, aby uwzględniało specyfikę lokalnego rynku w Pile” - napisał Stefaniak. O tym, że Vectra postanowiła zmienić hasło, Paweł Kądziela z Asta-net dowiedział się od nas. – Szkoda, że zareagowali tak późno – mówi. Jego firma nie wycofa jednak skargi do UOKiK-u do momentu przekazania przez Vectrę oficjalnego stanowiska w tej sprawie.(KOZ)
