Ponad pół mld zł wart był rynek reklamy internetowej w pierwszym półroczu
07.11.2008, 08:30
Wartość rynku reklamy internetowej w pierwszym półroczu br. wzrósł o 57 proc. i osiągnął 531 mln zł – wynika z badania AdEx, przeprowadzanego przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska oraz firmę PricewaterhouseCoopers.
Wartość wydatków na reklamę online wyniosła w pierwszym półroczu 2008 roku 531 mln zł. W analogicznym okresie ubiegłego roku było to 339 mln zł, co oznacza wzrost o 57 proc. W pierwszej połowie 2008 roku do dominujących form reklamy internetowej należała reklama graficzna z 36-proc. udziałem w rynku, reklama w wyszukiwarkach (26 proc.), ogłoszenia drobne (22 proc.) i e-mail marketing (7 proc.). Najaktywniejszy na rynku reklamy online był sektor finansowy (12 proc. rynku), telekomunikacyjny (11 proc.), motoryzacyjny (10 proc.), media i rozrywka (7 proc.) oraz handel (4 proc.).(KRZ, 07.11.2008)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
